برنامه ریزی تلفنی کنکور۹۹ .مشاوره تلفنی کنکور علیرضا افشار ـ مشاور تحصیلی استاد افشار.مشاور کنکور۹۹


جزوات آموزشی عربی کنکور


نگاهی به آمار درس عربی و اهمیت تراز آن در آزمون سراسری 92

بطور مثال جدول های ارائه شده نشان می دهد در گروه ریاضی و فنی، درس عربی با میانگین 14.6% با فاصله زیاد نسبت به سایر دروس عمومی در رتبه آخر قرار دارد. در گروه های تجربی و انسانی نیز نمرات پذیرفته شدگان در دروس عربی و زبان وضعیت نامطلوبی دارد. بنابراین روشن است که توجه بیشتر داوطلبان عزیز به درس عربی، افزایش نمره کل و تراز آنان را موجب خواهد شد.

گروه ریاضی و فنی

نمره

تعداد افراد

33/33-

2

30-_20-

96

20-_10-

1155

0_10-

14465

0_10

66379

10_20

43735

20_30

22958

30_40

10792

40_50

6372

50_60

3229

60_70

2030

70_80

1167

80_90

408

90_100

60

100%

2

میانگین نمرات دروس عمومی پذیرفته شدگان سراسری رشته ریاضی و فنی

ادبیات

عربی

معارف

زبان

24.2

14.6

25.7

21.2


ب) چه بخوانیم؟ چگونه بخوانیم؟

ترکیب سؤالات درس عربی عمومی در آزمون سراسری معمولا به این شکل است: 6 سؤال ترجمه، 2 سؤال تعریب، 4 سؤال درک مطلب، 2 سؤال تشکیل، 3 سؤال اعراب و تحلیل صرفی و 8 سؤال قواعد. در این مقاله به مبحث ترجمه می پردازیم و در نوبت های بعدی سایر مباحث را تحلیل خواهیم کرد.

برای تسلط بر سؤالات ترجمه راه کارهای زیر پیشنهاد می شود:

الف) مأنوس شدن با متون عربی از طریق تکرار در قرائت صحیح متن قبل از ترجمه.

ب) مطالعه ی نکات کارگاه های ترجمه در انتهای هر درس و ترجمه ی متون نمونه ی آنها.

ج) دقت ویژه در ترجمه ی اسم های مفرد، مثنی و جمع، معرفه و نکره، ضمیر، فعل و ترکیب های وصفی و اضافی.

د) استفاده از نکات و تکنیک های ترجمه و مطابقت سریع آن با عبارت ها به جای ترجمهی کلمه به کلمه.

ه) در مراحل بعد و پس از کسب تسلط نسبی، برای به دست آوردن سرعت بالاتر در حل سؤالات ترجمه و تعریب، فراوان تست بزنید و حتی از زدن تست های تکراری پرهیز نکنید!

برای حل سؤالات تعریب(ترجمه از فارسی به عربی) بهتر است نخست به نکات دستوری و صحت آن ها توجه کنیم. زیرا غالبا در تست های تعریب، گزینه ها از نظر قواعد غلط دارند. پس باید کنترل و بررسی گزینه ها از نظر دستوری را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال دقت کنید که فعل غائب در ابتدای جمله مفرد می آید یا فعل در میان جمله با مبتدا مطابقت دارد یا مضاف تنوین و «ال» نمی گیرد. همچنین به این موارد نیز توجه داشته باشید: مطابقت موصوف و صفت، عملکرد نواسخ، مفرد، مثنی و جمع، قواعد منادی، مستثنی، حال، مفعول فیه و … البته اگر بر قواعد تسلط کافی ندارید بهتر است ریسک نکنید و به روش کلاسیک عمل کنید! یعنی ابتدا در عبارت فارسی فعل، ضمیر، ترکیب های اضافی و وصفی و … را به تفکیک مشخص و به عربی برمی گردانیم سپس به مطابقت آن ها با گزینه ها می پردازیم.

بنابراین برخلاف تصور بسیاری از دانش آموزان تسلط بر سؤالات ترجمه و تعریب وابسته به تسلط شما بر تکنیک های ترجمه و قواعد است و نیازی به حفظ کردن معنای لغات و … نیست!





برای مشاهده جزوات عربی کنکور در مباحث مختلف

ادامه مطلب را بخوانید


جزوات آموزشی عربی کنکور

جزوات ادبیات کنکور

ادبيات از دروس با اهميت ،‌داراي ضريب 4 و بسيار رتبه آور مي باشد . و هر پاسخ صحيح 4% به شما اضافه مي نمايد. لذا توجه كافي به اين درس از اهميت خاصي برخوردار است .

نكات مهم :

1. سؤالات درس ادبيات معمولاً روند دشواري دارد و حدود 50% سؤالات را ، سؤالات دشوار تشكيل مي دهد .

2. طرح سؤال از متون خارج از كتاب درسي ، در قسمت هاي مختلف ( املاء – آرايه هاي ادبي – زبان فارسي – معني و مفهوم ) به چشم مي خورد . اين موضوع اهميت درك مطالب را به جاي حفظ كردن آنها ، به ما گوشزد مي كند .

3. در ادبيات ،‌ كتاب پيش دانشگاهي بيشتر مورد توجه طراحان سؤال بوده است .

4. متأسفانه معناي واژه ها اغلب به صورت مجموعه اي از لغات بدون توجه به متن ، مورد سؤال بوده است كه تعدادي از اين لغات در واژه نامه ي پايان كتاب ادبيات معنا نشده است .

بهترين راه يادگيري لغت ،‌آموزش آن در درون متن است . پس براي شما لازم است در اين زمينه ، متن كتاب درسي را به دقت مطالعه كنيد و زير كلماتي كه معناي آنها را نمي دانيد ، خط بكشيد . سپس معناي واژه هاي ستاره دار را از واژه نامه هاي پايان كتاب و ساير واژه ها را از فرهنگ لغات استخراج كنيد و در حاشيه كتاب خود بنويسيد و اين لغات را بارها مرور كنيد .

سعي كنيد تمام معناهايي را كه در واژه نامه ي كتاب درسي در برابر لغت آمده است ، ياد بگيريد و تنها به معناي اول كلمه بسنده نكنيد.

« حدود 3-2 سؤال از لغت طرح مي شود»

5. سوالات املاء معمولا به شكل غلط املايي در يك متن ويا چهار عبارت در چهار گزينه مورد سئوال قرار مي گيرد. سوالاتي كه به صورت تعداد غلط املايي در يك متن پرسيده مي شوند،معمولا دشوارتر هستند وزماني كه املايي غلط از واژه هاي متشابه (واژه هايي با تلفظ يكسان واملاي متفاوت )است پاسخگويي به سئوال دشوارتر مي شود .

نمونه : درعبارت « از غايت سوزش ومفارقت چنان ملكي كامگار كه ملجا وپناه اهل روزگار بود ،رئيس ومرئوس به داوري به حضرت مالك الملوك رفتند وجمعه نماز بگذاردند . شيراز به يمن قدم شريفش مامور شد ومردم به عيش وفراق نزديك واز محنت وبلا دور.»چند غلط املايي وجود دارد؟

1- يك 2- دو 3- سه 4- چهار

پاسخ : درنگاه اول ممكن است نتوانيد دراين متن غلط املايي پيدا كنيد،كه سه واژه ي غلط وجود دارد. نمازبگزارند ،معمور (آباد)،فراغ(راحتي وآسايش) پس يادتان باشد،املايي صحيح كلمات متشابه را گاه به دشواري مي توان دريافت. پس در زمان مطالعه بهتر است ،واژه هايي را كه ازنظر املايي مهم هستند با خودكار سبز مشخص كنيد.

واژه هايي مثل :فراق (دوري )،فراغ (آسايش وراحتي )،قربت (نزديكي )،غربت (غريب بودن)،منسوب(نسبت يافته)،منصوب(نصب شده گماشته)،بحر(دريا)،بهر(براي،جهت)و...ازاين دسته واژه هاهستند.

«درضمن ازاملاي كلمات كتاب زبان فارسي غافل نشويد.»

«حدود 3-2 سوال ازاملاء طرح مي شود

6. آرايه هاي ادبي:تنها راه پاسخگويي به سوالات آرايه ها،فقط آموختن درست آنهاشامل (قالب شعري،بيان وبديع )وحفظ كردن مي باشد.شما فقط نبايد نمونه هاي كتاب را حفظ كنيد ، بلكه به سؤالات ومثالهاي خارج از كتاب هم بايد جواب دهيد .توجه داشته باشيد كه در كنكور بيش از يك آرايه در يك سوال پرسيده شده است. .مثلا به شما مي گويند«در كدام گزينه هرسه آرايه استعاره،تشبيه وتناسب وجود دارد؟»

توصيه مي شود ، براي تسلط بيشتر درآرايه هاي ادبي ،ازكتاب درسي آرايه هاي ادبي مربوط به سال سوم رشته علوم انساني استفاده كنيد.

«معمولا 3 یا 4 سوال از آرايه ها طرح مي شود.»

7. سوالات تاريخ ادبيات معمولا ازقسمت هايي طرح مي شود كه به سادگي نمي توان به آنها پاسخ گفت :بنابراين علاوه بر تاريخ ادبيات بالاي درسها بايد توضيحات ونام كتابهاي مندرج در درآمد فصل هاي كتاب وهم چنين فهرست اعلام پايان كتاب را به خوبي بخوانيد وبه روش تكرار ياد بگيريد يعني به جاي اينكه براي آموختن تاريخ ادبيات يك فصل در يك نوبت ،يعني به جاي اينكه براي آموختن تاريخ ادبيات يك فصل دريك نوبت،يك ساعت وقت صرف كنيد،آنرا درچهارنوبت 12-10 دقيقه اي بياموزيد تا بهتر در حافظه شما بماند.

«حدود سه سوال از تاريخ ادبيات طرح مي شود.»

8. سوالات زبان فارسي حدود5_4 سوال مي باشد. اين كتاب را خط به خط بخوانيد وتمام مثالها وتمرينهاي موجود را حل كنيد،از حفظ كردن قواعد صرف نظر نموده وكاملا آنها را ياد گرفته ودر متون متفاوت خارج از كتاب آز آنها استفاده كنيد وتمرين نماييد. براي جلوگيري از فراموشي، به دوره كتاب درسي وفيش برداري ها وخلاصه نويسي هاوحل تست هاي سال قبل بپردازيد

9. از معني ومفهوم نيز حدود 9-8 سوال طرح مي شود.

باز هم تاكيد وتكرار مي كنيم كه درس ادبيات از اهميت خاصي همچون دروس تخصصي شما برخوداراست وكمتر از 80% دراين درس بسيار به ضررشما خواهد بود

درس ادبیات فارسی : از کتاب ادبیات سال دوم دبیرستان معمولاٌ بیشتر تستهای مربوط به لغات ، املا ، تاریخ ادبیات و اعلام می آیند و به ندرت مشاهده شده که از متن یا معانی اشعار آن تست بیاید . اما متن کتابهای سال سوم و پیش دانش گاهی اهمیت زیادی دارند و معمولا ٌ از قسمتهای نظم ( اشعار ) و نثر ( متون ) آن نیز سوال می آید ، در نتیجه کل کتاب باید خوانده شود . معمولاٌ تستهای آرایه بیشتر از سوم و پیش می آید . توجه شود که مهارت در زدن تستهای قرابت معنایی نیاز به تسلطی بیش از تسلط روی اشعار کتاب درسی دارد که با زدن تشتهای منابع مختلف که روی این قسمت تاکید بیشتری داشتند می توان این مهارت را تقویت کرد ، همچنین حفظ تاریخ ادبیات و اعلام کتابها به کمک تصویر سازی امکان پذیر است که مشاورین برجسته این تکنیک را به دانش آموزان آموزش می دهد . معمولاٌ تستهای زبان فارسی سوم از متون نمی آید و مطالعه قواعد آن کفایت می کند که البته برای مهارت در زدن تستهای زبان فارسی باید بیشتر به تست زنی پرداخت .




برای مشاهده جزوات ادبیات کنکور در مباحث مختلف

ادامه مطلب را بخوانید



جزوات ادبیات کنکور

راهکار افزایش تمرکز حواس

امروز میخوام روش های تمرکز حواس و جلوگیری از حواس پرتی توضیح بدم. بسیاری از دانش آموزان  کوشش زیاد می کنند، بسیار مطالعه می کنند اما به دلیل عدم توانایی در تمرکز حواس، هنگام مطالعه نمی توانند به نتیجه دلخواه دست یابد که همین مسئله شاید باعث بشه خیلیا ازمطالعه تو زمانیکه دوست دارن منصرف شن یا اون کیفیتی رو که میخوان بهش نرسن.



جلوگیری از حواس پرتی

روش ها جلوگیری از حواس پرتی:

تمرکز حواس هنگام مطالعه کلید اصلی و اساسی درک و فهم مطالب است. و کلید اساسی تمرکز حواس استفاده از روش هایی است که باعث تقویت و پرورش ومهارت در برقراری تمرکز حواس هنگام مطالعه می شوند. بنابراین بدون تمرکز حواس ممکن است درک و فهم مطلبی که فقط یک ساعت وقت لازم داشته باشد، ساعت ها وقت بگیرد اما به خوبی فهمیده نشود و امر مطالعه بی فایده است و اثر مثبتی نخواهد داشت. لذا کاربرد روش ها و فنونی که به خواننده کمک می کند تا هنگام مطالعه فعال باشد، تمرکز حواس را تقویت و مهارت فرد را در ایجاد تمرکز حواس هنگام مطالعه افزایش می دهد این روش ها عبارتند از:

 

۱- داشتن علاقه به مطالعه:

مطالعه ثمر بخش از دو عامل متاثراست: یکی علاقه نسبت به مطالب خواندنی، و دوم کاربرد ماهرانه فنون مطالعه نسبت به مطلب خواندنی. سبب می شود تا شخص به مطالعه بیشتر بپردازد، مطالعه بیشتر منجر به بهتر شدن فنون مطالعه می شود، کاربرد فنون بهتر، مطالعه را آسان تر، سریعتر و لذت بخش تر می سازد؛ در نتیجه علاقه خواننده نسبت به مطالعه افزایش می یابد.

پس تا زمانی که فرد تمایل یا علاقه به انجام کاری نداشته باشد نمی تواند برانگیخته شود. لذا وقتی خواننده به موضوعی علاقه مند می شود، خود به خود بر آن تمرکز می کند، بیشتر دقت می کند و به راحتی مطالب را به حافظه می سپارد و بعدا هم خیلی راحت به خاطر می آورد. پس ازعلاقه پیدا کردن نسبت به مطالب، گام بعدی تعیین هدف مطالعه است زیرا هدف زیر بنای انجام کاری است و به فعالیت انسان جهت و نیرو می دهد . هدف ارزشمند، فرد را به خواستن و طلب کردن وادار می کند و نیروی لازم را برای فعالیت در وی بوجود می آورد وسبب پیدایش تمرکز در او می شود. لذا هر فرد برای مطالعه باید هدف مشخصی داشته باشد.

 

۲-تعیین زمان و مکان مطالعه:

یکی از راه های برقراری تمرکز حواس این است که مطالعه در آن ساعت از روز انجام گیرد که برای فرد مناسب تر است. اما تعیین مناسب ترین زمان برای مطالعه کاری دشوار است و به عادات فردی بستگی دارد. برخی افراد عادت دارند تا نیمه های شب بیدار بمانند و با استفاده از سکوت و آرامش شبانه با خیالی راحت و آسوده مطالعه کنند برخی دیگر عادت دارند شب زود بخوابند و صبح زود از خواب بیدار شوند وبه مطالعه بپردازند. با این توصیف تعیین زمان و مقدار مطالعه باعث آگاهی از تمام زمینه مطالعه، برقراری تمرکز حواس، عدم سردرگمی، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و فهم بهتر مطالب می شود.

بنابراین ثابت بودن مکان مطالعه و مشخص بودن آن به علت دسترسی به آن و فراهم بودن وسایل مورد نیاز از قبیل کتب درسی، دفاتر، کتاب لغت، خط کش، قلم و نظایر آن جهت مطالعه موجب تمرکز حواس بیشتر و آمادگی ذهنی هنگام مطالعه می شود.

 

۳-طرح سئوال:

یکی از شیوه های مطالعه دقیق و فعالانه است که در تمام اوقات مطالعه، مفید است. طرح سئوال پیش از مطالعه دقیق، فرد را وادار می کند تا به طور فعالانه و با تمرکز و دقت کافی و با انگیزه و علاقه به مطالعه بپردازد. طرح سئوال هنگام مطالعه یکی از روش هایی است که خواننده را فعال و به طور عمقی او را در گیر مطالعه می کند و سبب برانگیختن جدیت و تلاش وی به هنگام مطالعه می شود و فرد برای یافتن پاسخ به سئوالات بایستی تمرکز حواس خود را حفظ نماید، زیرا در هنگام مطالعه، نمی توان بدون تمرکز پاسخ سئوالات را پیدا کرد. بعد از خواندن مطالب با طرح سئوال می توان میزان فراگیری خود را ارزش یابی نموده و به نقاط قوت و ضعف خود پی برد و سبب ایجاد نظر انتقادی نسبت به مطالب در فرد می شود. خواننده در مطالعات بعدی برای از بین بردن نقاط ضعف خود با دقت و تمرکز بیشتری مطالعه می کند.

 

۴-آگاهی ازشیوه های صحیح مطالعه ویادگیری

تندخوانی: تند خوانی باعث توجه و تمرکز بیشتر و فهمیدن مطالب و در نتیجه باعث یادگیری بهتر می شود.

خواندن تجسسی: منظور از روش تجسسی طرح انواع سئوالات جزئی و کلی و مطالعه عمیق و اثر بخش در جهت دست یافتن به پاسخ این سئوالات است

جدیت در مطالعهبه محض نشستن پشت میز مطالعه خواندن را با جدیت شروع کنید، چرا که اگر سریع مشغول به کار مطالعه شوید، تمرکز حواس زود به دست می آید 

خط کشیدن زیر مطالب مهم: لذا هنگام مطالعه باید با استفاده از یک مداد، ایده ها و مطالب مهم و اساسی را علامتگذاری نمود. زیرا برای مشخص نمودن ایده ها و مطالب مهم و اساسی و خط کشیدن زیر آن ها لازم است با تمرکز حواس و دقت خاصی به مطالعه مشغول شد.

یاداشت برداری هنگام مطالعه: یاداشت برداری نوعی تکرار درس است که هم سبب تمرکز حواس و هم موجب بیشتر به خاطر سپردن مطالب می شود. یاداشت برداری خوب، کاری جدی و فعال است که با اندیشیدن ملازمه دارد، لذا برای یاداشت برداری باید هنگام مطالعه فعال بود و لازمه فعال بودن، داشتن تمرکز حواس است.



منبع : مکتبستان


راهکار افزایش تمرکز حواس

ارزش گذشته و آینده برابر نیست

جزوات رایگان کنکور



هدف = هوا برای نفس کشیدن


یکی از اون بهترین تعبیرهایی که تا حالا از هدف شنیدم

در جلسه،ابتدا این دو کلیپ بسیار تاثیر گذار ببینید که در داشتن یک احساس خوب با بچه هایی که بطور حضوری در کارگاه مشاور کنکور هفته نخست آذر بودند مشترک باشید .


http://www.aparat.com/v/I0kHU



http://www.aparat.com/v/Komkz



قسمت اول کارگاه بیان نکاتی کاربردی و رفع اشکالات رایج پیرامون آن دسته دانش آموزان کنکوری هست که علیرغم مطالعه در چند ماه اخیر هنوز نتوانستند آنطور که انتظار می رفت، از روند خودشون رضایت کاملی داشته باشند و ترازهای آزمون شون کم هست ؛


برنامه ریزی کنکور94


دانلود قسمت اول صحبت های علیرضا افشار


و قسمت دوم کارگاه سعی شده در مورد ابهامات ذهنی و استرس های موجود در مورد آن دسته کنکوری هایی که تا امروز مطالعه اندکی داشتند و کنکوری هایی که هنوز شروع نکرده اند ، و سوال دارند که آیا از الان هم میشه رتبه خوبی کسب کرد ؟ ! بحث هایی رو ارائه کنیم که امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیره ؛


مشاوره تحصیلی رایگان استاد افشار


دانلود قسمت دوم صحبت های علیرضا افشار




سایت علیرضا افشار مشاور برتر تحصیلی


کارگاه انگیزشی مشابه این تاریخ (4 آذر 92)


30 دقیقه مشاوره تلفنی کنکور 25 هزارتومان


"وقت مشاوره تک جلسه" پیامک بدین به 09358960503


ارزش گذشته و آینده برابر نیست

جبران عقب ماندگی از آزمون ها



سلام

 حتما تا حالا پیش اومده که فکر کنی کاش از اول سال بهتر می خوندم و می تونستم الان جایگاه بهتری رو داشته باشم ؛ فکری که وقتی به سرت میزنه در وهله اول حسرت این رو برات داره که کاش امروز 3 مهر بود و نه 3 آذر . وقتی به تقویم نگاه می کنی حتما" دلت هری میریزه و فقط خدا خدا میکنی که نقطه عطفی که امروز تعیین کردی بتونه دیگه آخریش باشه و جواب بده بهت تا تغییر کنی ...

 اما روال این تراژدی گاهی ماه ها میگذره و همین جوری کم کم باعث افول تو میشه تا دیگه قید همه چی از جمله آزمون و کنکور و اصلا کل امسال بزنی و به فکر سال بعد باشی تا بتونی به آرزوهای قشنگت برسی .

این همون لبه پرتگاه و نقطه سقوط خیلی هاست که بجای پذیرفتن مسئولیت و دست به کار شدن برای ایجاد تحولات لازم ، شونه خالی می کنند و درجا میزنن . از لحاظ روانشناسی هم ثابت شده که هرکسی ظرفیتی داره و وقتی به هر طریقی در جنبه های گوناگون اون حد ظرفیتی پر بشه ، دیگه میل به سمت ارضای نیاز درونی کمار میشه . مثلا جوانی که در شبکه های اجتماعی با عده کثیری در ارتباط هست و با فرستادن جک و کلیپ و تصاویری از خودش یا موضوعات جالب روز تایید میگیره ، کمتر این احساس نیاز رو داره که در فضای حقیقی هم خودی نشون بده و از طرف دیگران پذیرفته و خواستنی بشه ؛ برعکس یک فرد در صورتی که در جایی هم با وجود شایستگی ها دیده نشه ، تمام سعی اش میکنه تا جایگاه واقعی خودش بدست بیاره و تایید رو بگیره . حالا کدوم یک بهتر هست  ؛ تایید گرفتن مجازی و خیالی با پارامترهای سرگرم کننده یا تایید گرفتن بر اساس اولویت های بالاتر در سطح ارزش های یک جامعه ؟

همین طور هم اگر یک کنکوری کمال طلب درس ها رو با بهانه اینکه چون امسال 5 ماه گذشته و فقط کمتر از 7 ماه مانده ، رها کنه و خودش رو قانع کنه که تو خاص و متفاوت هستی و هدفت باعث میشه که یمسال دیگه پشت کنکور بمونی ، نه تنهت از الان تا پایان سال کاری نمی کنه ، بلکه اون تلنگری که باید ناشی از درس نخواندن بهش بخوره هم با این توجیح  برداشته میشه و این فرد مسئولیت پذیری رو رها میکنه و به گمان 12 ماه آکبند برای کنکور 95 در لحظه حال خودش رو با یک قرص مسکن موقت تسکین میده . کسی که دنبال کوتاهترین راه میگرده تا کنکور دور بزنه و به حرف های فریب کارانه عده ای سودجو که با پیشنهاد کار کم کن ولی درست کار کن ، میلیونی هزینه میکنه و امیدوار میشه که براش فرجی حاصل بشه ، بعد از چندماه میبینه که هنوز سر خونه اول خودش هست . دیروز که دقایقی از دربی 79 ام تماشا میکردم به یاد این افتادم که چند روز قبل چقدر بازار کُری خوانی ها گرم بود و هر مربی و بازیکنی می کوشید تا با غرور و منیت در این جنگ روانی پیروز بشه و بتونه توجه گیشه مطبوعات رو بیشتر سمت خودش جلب کنه ؛ کلی پیشکسوت استقلال و پرسپولیس هم رجزخوانی هاشون مبتنی بر سوابق و سال ها گذشته که خودشون بازیکن بودند ، بود . این همه هیاهو و منم منم آخرش در نود و چند دقیقه مشخص شد . در مجموع این وسط زمین بود که نشون داد کی چی بلده و چند مرده حلاجه ؛ حالا الان تو هم وسط زمین هستی ، توپ هم در میدون خودت هست . این دیگه به تو بستگی داره که بهت بر بخوره از 5 ماه خوب نبودن و از الان پاشنه ات بکشی و سعی کنی خودت باش ؛ نه به کنکور فکر کنی و نه به نتیجه ؛ فقط و فقط خودت باشی و با خودت حال کنی و دلت گرم باشه که تغییری که منتظرش بودی اتفاق افتاده و هیچی بهتر از این نیست که هرشب با آرامش سرت رو بالش بذاری و اون تک ستاره پر نور شب های سرد پاییزی باشی . به یاد کلام بزرگی که میگفت :

آن كس كه لذت يك روز زيستن را تجربه كند‏،گويي كه هزار سال زيسته است

و آنكه امروزش را در نمي يابد‏،هزار سال هم به كارش نمي آيد.



پس قفس شیشه ای دورت رو بشکن

سقف ارزوهاتو کوتاه نکن !

یه پل بساز واسه رسیدن بهش!

سقف ارزوهاتو فقط توی ذهنت نساز !

یه کاری کن واقعی بشه !

مطمئن باش وقتی میتونی تصورش کنی

پس حتما هم میتونی به دست بیاریش !

کاری نداشته باش که سقف ارزوهای دیگران چقدره و

کجاست ؟ و چیه؟!

واسه ارزوهات خودت سقف بساز

خود خودت !

برای سقف ارزوهات چقدر میجنگی ؟؟!!



این چند خط تقدیم به فرشته عزیزی که یکشنبه خیلی عالی درس خوند و بهش قول دادم براش بنویسم . امیدوارم که خدای خوبی ها دستش پشت و پناه تک تک تون باشه و کمک کنه تا همگی خودمون باشیم . راحت تر بگیرم و جانانه تر تلاش کنیم .


اما حالا که بعضی از اون ترازهای زیر 6000 قلمچی، گاج یا زیر 7000 گزینه دو و سنجش میخوان تغییر کنن ، شاید یکی از اولین دغدغه هاشون این باشه که با وجود عقب ماندن از برنامه آزمون و بقیه بچه ها الان اولویت کارشون چیه و آیا می تونن به بقیه برسند ؟ شاید بخوان از این سر درگمی بیان بیرون و برای خودشون از مسیر کلی بودجه بندی آزمون ها یک مختصات شخصی تر رو شناسایی کنند برای کار یا اینکه وقتی نمی تونند برسند به کل برنامه آزمون کدوم بخش ها و با چه دیدی اولویت دار هست ؟ . برای همین منظور امروز براتون کارگاه جبران عقب افتادگی ها در چندماه اخیر آماده کردم تا بتونید با مثال هایی که ذکر شده بهترین جهت رو تشخیص بدین و خودتون برای رسیدن به ترازهای بالاتر در آزمون های آذر و دی و ... آماده کنید .


از همه مقالات و کارگاه های سایت استفاده کنید ؛ چون خیلی وقت ها وقت مشاوره تلفنی و حضوری برای تک تک تون مقدور نیست و بهتره در اینجا بگردی تا مایحتاج خودت پیدا کنی :)


دانلود کارگاه 1 آذر استاد افشار (جبران عقب ماندگی ها و شخصی سازی مختصات آزمون)



جبران عقب ماندگی از آزمون ها

یادداشت برداری و خلاصه نویسی

دانلود فایل های صوتی مرکز مشاوره تحصیلی


پس کی این حقوق بشر رو واریز میکن به حساب ؟؟

در روزهایی که اغلب شبکه های تلویزیونی به دلیل کسری بودجه شدن بنگاه اقتصادی بی کم کاست افرادی شده اند که بزور مجری و بازیگر و مانکن و خواننده و ... سعی در جذب هرچه بیشتری طیف کثیری از مشتریان خودشون دارند و به تبع آن رتبه های برتری که اطراف ساعت 5 و 6 عصر، سلام علیک نکرده کنکوریها تشویق به خرید لوح های فشرده می کنند و از تنها عامل موفقیت و قبول شدن در پزشکی و مهندسی در دانشگاه های برند به واسطه ارتباط با فلان موسسه یاد می کنند ، تا داوطلبان کنکوری حاضری خور و راحت طلبی که بی کم و کاست ایده آل های بهترین ها رو میخوان ولی هیچ وقت پا تو کفش آهنین آنها نکردن و بدون زحمت و با کاتالیزگر میخوان صاحب همه چی بشن ؛ تا مشاورانی که با علم به یکتا نبودن شرایط همه ، و البته اهمیت برنامه ریزی سعی در عرضه کردن فرمول موفقیت برای همگان طی n روز خاص می کنند و آزمونی که بجای تقویت و اصلاح ساختار کتاب های خودش ، از در دیگر سعی در اجباری کردن خرید آنها میکنه و هزینه کتاب ها رو روی آزمون میکشه و آموزشگاهی که تا خرخره وقت دانش آموز طفلک رو با پیشنهاد ثبت نام کلاس بیشتر و استاد درجه یک میگیره ، همه و همه اینها باردیگه بعضی از اصول گراها رو وادار میکنه تا صدامون دربیاد و بگیم تا دینی بر گردن مون نباشه و به قدر وسع خودمون در جامعه آماری بی زرق و برق و کوچیک مون اطلاع رسانی کنیم که هاروارد و کمبریج و شریف هم الان کلاس هاش با گچ و تخته هست ، حالا تیشه به ریشه ساختار مدرسه،مدرس و فرهنگی های واقعی و تغییر طبع یادگیری دانش آموزان کار درستیه ؟ وقتی که خیلی از همون نکات یکبار مصرف ،تک منظوره رو بچه ها اواخر سال در کتاب های تستی معمولی می بینن و متوجه میشن که محصولاتی که فوق حرفه ای ها بهشون دادن made in Iran بوده با اتیکت اجنبی ؛ از برنامه های سوتی آزمون که برای ابتدا سال کنکور تجربی ها هندسه پایه (اونم 2 فصل در عرض 13 روز) قرار دادن از بنیان اشتباه بوده و اعتماد به نفس خیلی ها روی ریاضی کم میکنه ؛ بازم بیاد جلسات اول سال کلاس های مشاوره و حاشیه زدایی اینکه مراقب تبلیغات و پیشنهادات شون باش داره کم کم یادم میاد و مثل زنجیر راه های شامورتی بازی بعضی ها رو.

خیلی مراقب باش ؛ خیلی زیاد . هرچیزی که راحت به دستت رسید ، مال تو نیست .


برنامه 99 روزه و 120 روزه به همه مثل هم نمیدیم و به هیچ موسسه و انتشاراتی وابسته نیستیم تا مشاوره ها بشه تبلیغات ؛ گلی به جمال خودمون که اینجا ماهی گیری یاد میدیم .


حتما" پست پیش نیاز این کارگاه اول ببینید



در ابتدای این کارگاه بحث دوره و مرور با حل تست دوره ای و متناوب مطرح شده و یک مدل فرضی برای شما مثال زده شده تا دیگه با این همه تست از هر فصل و از هر ریز مبحث گیج نباشین که کی و چند تا ازشون بزنید و برای دوره مرور باید خواند یا فقط تست زد ؛ در بخش بعدی اهمیت خلاصه نویسی و یادداشت برداری و روش های مختلف نت برداری بیان شده تا در مورد هر درس طرز صحیح نت برداری رو بلد باشین (مثلا برای زیست فصول حفظی خط کشی (مارکرینگ) و برای قسمت های فهمیدنی کم حجم حاشیه نویسی و پر حجم خلاصه نویسی و برای حفظی های موردی و فرار تکنیک لاک زنی و برای مسائل ژنتیک، مثل ریاضی فیزیک تیپ بندی پیشنهاد میشه ؛حالا دیدی چقدر می تونه خلاصه نویسی (تفکیک مطالب) به روش های مختلفنی باشه !!! ) و از همه مهمتر آنکه در مورد عوامل فرار داوطلبان کنکور از داشتن خلاصه نوشتن به علت وقت گیر بودن باز کردیم و توضیح دادیم که اهمیت تفکیک مطالب و داشتن جزوه خلاصه تر دست نویس و نه حاضر آماده فروشی بازار چقدر زیاد هست و تا چه اندازه میتونه برای آزمون های دوره ای مثل 7 آذر و آزمون پایان دی ماه سال چهارم موسسات مختلف به درد بخوره ، مطالب مفیدی براتون آماده شد .



دانلود کارگاه


یادداشت برداری و خلاصه نویسی

همایش بزرگ انگیزشی موفقیت کنکوریها (21 آبان)




اگه دیگه کلافه ای و از خودت بدت میاد
، احساتس گناه این 5 ماه رفته رو داری و ....

اگه به امسال هیچ جوره امیدی نداری و کسی نتونسته قانع ات کنه که بخونی

اگه الان 5 ماه چیزی نخونی و از ترازهای خودت راض نیستی

اگه آزمون و مدرسه و آموزشگاه از سه طرف مختلف تو رو به سمت خودشون می کشن و هرکدام برنامه متفاوتی دارند و الان گیج هستی که کدوم انجام بدی

اگه دست از پا درازتر دیدی هیچی جای تلاش خودت نمیگیره و وعده وعیدهای افراد برند"بیا پیش ما اینو بخر تا رتبه بشی" برات کارساز نیست

اگه وقتی می بینی کسی با لذت داره درس می خونه به حال خودت گریه میکنی و حسرت زمان هایی میخوری که تو هم می تونستی اونجوری با عشق بخونی

اگه هر روز این زندگی برات شده تکرار و تکرار نگرانی فرداها و هیچ چاره ای به ذهنت نمیرسه جز خرد شدن زیر بارش

اگه نمیدونی چطور این همه درس تموم کنی و اصلا آیا برات آخرش نتیجه داره یا نه

اگه دم به ساعت این سایت و اون سایت میری و درصدهای این و اون نگاه میکنی و در مورد کنکور فقط اطلاعات بدست میاری ولی خودت منفعل و بی حرکت نشستی

اگه دیگه خسته شدی از حرف های تکراری در مورد کنکور و اونا روحت رو اغنا نمیکنه و دنبال ی حس متفاوت میگردی

اگه دلهره از دست دادن جایگاهت مثل خوره افتاده تو جونت و استرس اینکه نکنه نشه داره اذیتت میکنه


چگونه رتبه برتر شوم ؟


برنامه استاد افشار این بار به ایستگاه سی ام خود رسید و به مناسبت سی امین برنامه مشاوره کنکور ویژه داوطلبان سال 94 که این بار بین طیف خاصی از داوطلبان کنکور منطقه 3 برگزار شد، خوشحالیم که بار دیگر می توانیم شما را در استفاده از این جلسه سراسر پر انرژی و موثر که با استقبال زیاد شرکت کندگان هم برگزار شد ، سهیم کنیم .

داوطلبان این جمع اغلب ادامه طیف کنکوری های پر تلاشی بودند که با اتکا به خود و تلاش خودشون تونسته بودن در بین رتبه های برتر سال های قبل ، سری میون سرها بلند کنند و به دور از حاشیه های مخرب و تبلیغات اغراق آمیز جذب و ... با تلاش خودشون به بهترین ها برسند .

ازتون خواهش می کنم که هر دو قسمت همایش رو دانلود کنید ، و نه فقط قسمت اول ؛ چون بسیار دیده شده که برنامه های دو قسمتی که برای راحتی در آپلود ما و دانلود توسط شما به چند بخش تقسیم میشه با استقبال خوبی در بخش دوم مواجه نمیشه ؛ مجموع تایم این برنامه 90 دقیقه هست و تا بحث کم کم وارد جریان اصلی خودش بشه و با افزایش EQ شرکت کنندگان ، انرژی های مثبت افزایش پیدا کنه ، میرسیم به 30 دقیقه پایانی . پس از دستش ندین لطفا


به علت مشکلات مدیا فایر فقط در پیکو فایل تونستیم آپلود کنیم و امیداوریم که با مراجعه به سایت در ساعات خلوتی نت ، مشکلی در جهت دانلود نداشته باشین و یا حداقل بتونین با پلاگین فلش پلیر، مستقیم و بدون دانلود گوش کنید


برنامه فرصت برابر دانلود


دانلود قسمت اول همایش بزرگ استاد افشار



دانلود قسمت دوم همایش استاد علیرضا افشار

قسمت دوم همایش انگیزشی استاد علیرضا افشار راهم حتما" دانلود کنید



همایش بزرگ انگیزشی موفقیت کنکوریها (21 آبان)

بانک سوالات متداول کنکوری ها


با خود فکر میکردم تحقق رویاهایم غیر ممکن است.

اما خدا گفت :(هر چیزی ممکن است)

گم شده بودم ٬ گیج بودم ٬ فکر میکردم هیچ وقت جوابی پیدا نخواهم کرد.

اما خدا گفت:(من هدایتت میکنم)

خودم را باخته بودم ٬ فکر می کردم نمی توانم از عهده اش بر آیم.

اما خدا گفت:(تو از عهده هر کاری بر می آیی)

غمگین بودم ٬ احساس کردم زیر کوهی از نا امیدی گیر افتادم.

اما خدا گفت:(غمهایت را روی شانه های من بریز )

فکر کردم نمی توانم ٬ من آنقدر باهوش نیستم.

اما خدا گفت: (من به تو خرد لازم را میدهم )

بار گناهانم رنجم می داد ٬ برای کارهای بدی که کرده بودم

 از خود عصبانی بودم.

اما خدا گفت:(من تو را می بخشم)

از خودم بدم می آمد ٬ فکر می کردم هیچ کس مرا دوست ندارد.

اما خدا گفت:( من به تو عشق می ورزم )

گریه می کردم ٬ زیرا تنها بودم .

اما خدا گفت:(من همیشه با تو هستم )

در روزهای طوفانی زندگی نا خدا بودن مهم نیست

با خدا بودن مهم است.

+ خدا بودن یعنی - تمام مشکلات و سختی ها



با توجه به سیل عظیم پیامک ها و سوالات ارسالی به ایمیل و کامنت های سایت و با توجه به بررسی جامع به روی محتوای مسائل و مشکلات داوطلبان کنکور، و دانش آموزان پایه در این پست پی دی اف سوال و جواب های متداول ماه گذشته سایت رو برای دانلود برای شما آماده کردیم . لطفا حتما با استقبال زیاد دانلود کنید، چون پاسخ خیلی از سوالات شما در لا به لای این PDF غنی بطور مفصل پاسخ داده است.


همچنین بانک سوالات تابستان 93 سایت ، با بیش از هزار پرسش - پاسخ مشاوره ای کنکور، حاوی بسیاری از مشکلات اولیه شماست، که به منظور صرفه جویی در وقت استاد افشار و اجازه هرچه بیشتر به ایشان برای رسیدگی به مشاوره های بسیار موثر و پر طرفدار "تک جلسه تلفنی"

(که به قطع با قیمت 25 هزارتومان خیلی به نفع شماست)

آماده شده که خواهشمندیم از آن نیز استفاده کنید.



دانلود بانک سوال تابستان 93 سایت


دانلود بانک سوال ماه اخیر سایت


(مشکلات فراگیر کنکوریها در جمیع موارد، انتخاب آزمون، انتخاب منابع خوب ، انگیزشی، راه های افزایش تراز و تمرکز و دوره و تست زنی و ....)




مشاوره و برنامه ریزی تلفنی کنکور با علیرضا افشار

تک جلسه ( 30 دقیقه ای،سوال و جواب و ارائه راهکار)

مشاوره ماهانه (برنامه ریزی،آموزش کامل + پشتیبانی روزانه )

به ایشون پیامک بدین : 09358960503


تبلیغات عملی ما بی طرف بودن نسبت به موسسات مختلف و در عین حال نقد همگی آنها و برای اعضای سایت ارائه کامل پکیج بهترین همایش ها و کارگاه های موفقیت در کنکور، بصورت رایگان و در عین سخاوت است


بانک سوالات متداول کنکوری ها