close
تبلیغات در اینترنت
مشاوره تلفنی کنکور علیرضا افشار - 20

ناحیه کاربری

نام کاربری :
رمز عبور :
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 511
    کل نظرات : 27216
    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 15
    تعداد اعضا : 11767

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 5,842
    باردید دیروز : 3,058
    گوگل امروز : 30
    گوگل دیروز : 137
    بازدید هفته : 18,117
    بازدید ماه : 87,811
    بازدید سال : 472,026
    بازدید کلی : 10,226,660

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت مشاوره کنکور رایگان عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود


جزوات ادبیات کنکور

  • چهارشنبه 12 آذر 1393
دیدگاه

ادبيات از دروس با اهميت ،‌داراي ضريب 4 و بسيار رتبه آور مي باشد . و هر پاسخ صحيح 4% به شما اضافه مي نمايد. لذا توجه كافي به اين درس از اهميت خاصي برخوردار است .

نكات مهم :

1. سؤالات درس ادبيات معمولاً روند دشواري دارد و حدود 50% سؤالات را ، سؤالات دشوار تشكيل مي دهد .

2. طرح سؤال از متون خارج از كتاب درسي ، در قسمت هاي مختلف ( املاء – آرايه هاي ادبي – زبان فارسي – معني و مفهوم ) به چشم مي خورد . اين موضوع اهميت درك مطالب را به جاي حفظ كردن آنها ، به ما گوشزد مي كند .

3. در ادبيات ،‌ كتاب پيش دانشگاهي بيشتر مورد توجه طراحان سؤال بوده است .

4. متأسفانه معناي واژه ها اغلب به صورت مجموعه اي از لغات بدون توجه به متن ، مورد سؤال بوده است كه تعدادي از اين لغات در واژه نامه ي پايان كتاب ادبيات معنا نشده است .

بهترين راه يادگيري لغت ،‌آموزش آن در درون متن است . پس براي شما لازم است در اين زمينه ، متن كتاب درسي را به دقت مطالعه كنيد و زير كلماتي كه معناي آنها را نمي دانيد ، خط بكشيد . سپس معناي واژه هاي ستاره دار را از واژه نامه هاي پايان كتاب و ساير واژه ها را از فرهنگ لغات استخراج كنيد و در حاشيه كتاب خود بنويسيد و اين لغات را بارها مرور كنيد .

سعي كنيد تمام معناهايي را كه در واژه نامه ي كتاب درسي در برابر لغت آمده است ، ياد بگيريد و تنها به معناي اول كلمه بسنده نكنيد.

« حدود 3-2 سؤال از لغت طرح مي شود»

5. سوالات املاء معمولا به شكل غلط املايي در يك متن ويا چهار عبارت در چهار گزينه مورد سئوال قرار مي گيرد. سوالاتي كه به صورت تعداد غلط املايي در يك متن پرسيده مي شوند،معمولا دشوارتر هستند وزماني كه املايي غلط از واژه هاي متشابه (واژه هايي با تلفظ يكسان واملاي متفاوت )است پاسخگويي به سئوال دشوارتر مي شود .

نمونه : درعبارت « از غايت سوزش ومفارقت چنان ملكي كامگار كه ملجا وپناه اهل روزگار بود ،رئيس ومرئوس به داوري به حضرت مالك الملوك رفتند وجمعه نماز بگذاردند . شيراز به يمن قدم شريفش مامور شد ومردم به عيش وفراق نزديك واز محنت وبلا دور.»چند غلط املايي وجود دارد؟

1- يك 2- دو 3- سه 4- چهار

پاسخ : درنگاه اول ممكن است نتوانيد دراين متن غلط املايي پيدا كنيد،كه سه واژه ي غلط وجود دارد. نمازبگزارند ،معمور (آباد)،فراغ(راحتي وآسايش) پس يادتان باشد،املايي صحيح كلمات متشابه را گاه به دشواري مي توان دريافت. پس در زمان مطالعه بهتر است ،واژه هايي را كه ازنظر املايي مهم هستند با خودكار سبز مشخص كنيد.

واژه هايي مثل :فراق (دوري )،فراغ (آسايش وراحتي )،قربت (نزديكي )،غربت (غريب بودن)،منسوب(نسبت يافته)،منصوب(نصب شده گماشته)،بحر(دريا)،بهر(براي،جهت)و...ازاين دسته واژه هاهستند.

«درضمن ازاملاي كلمات كتاب زبان فارسي غافل نشويد.»

«حدود 3-2 سوال ازاملاء طرح مي شود

6. آرايه هاي ادبي:تنها راه پاسخگويي به سوالات آرايه ها،فقط آموختن درست آنهاشامل (قالب شعري،بيان وبديع )وحفظ كردن مي باشد.شما فقط نبايد نمونه هاي كتاب را حفظ كنيد ، بلكه به سؤالات ومثالهاي خارج از كتاب هم بايد جواب دهيد .توجه داشته باشيد كه در كنكور بيش از يك آرايه در يك سوال پرسيده شده است. .مثلا به شما مي گويند«در كدام گزينه هرسه آرايه استعاره،تشبيه وتناسب وجود دارد؟»

توصيه مي شود ، براي تسلط بيشتر درآرايه هاي ادبي ،ازكتاب درسي آرايه هاي ادبي مربوط به سال سوم رشته علوم انساني استفاده كنيد.

«معمولا 3 یا 4 سوال از آرايه ها طرح مي شود.»

7. سوالات تاريخ ادبيات معمولا ازقسمت هايي طرح مي شود كه به سادگي نمي توان به آنها پاسخ گفت :بنابراين علاوه بر تاريخ ادبيات بالاي درسها بايد توضيحات ونام كتابهاي مندرج در درآمد فصل هاي كتاب وهم چنين فهرست اعلام پايان كتاب را به خوبي بخوانيد وبه روش تكرار ياد بگيريد يعني به جاي اينكه براي آموختن تاريخ ادبيات يك فصل در يك نوبت ،يعني به جاي اينكه براي آموختن تاريخ ادبيات يك فصل دريك نوبت،يك ساعت وقت صرف كنيد،آنرا درچهارنوبت 12-10 دقيقه اي بياموزيد تا بهتر در حافظه شما بماند.

«حدود سه سوال از تاريخ ادبيات طرح مي شود.»

8. سوالات زبان فارسي حدود5_4 سوال مي باشد. اين كتاب را خط به خط بخوانيد وتمام مثالها وتمرينهاي موجود را حل كنيد،از حفظ كردن قواعد صرف نظر نموده وكاملا آنها را ياد گرفته ودر متون متفاوت خارج از كتاب آز آنها استفاده كنيد وتمرين نماييد. براي جلوگيري از فراموشي، به دوره كتاب درسي وفيش برداري ها وخلاصه نويسي هاوحل تست هاي سال قبل بپردازيد

9. از معني ومفهوم نيز حدود 9-8 سوال طرح مي شود.

باز هم تاكيد وتكرار مي كنيم كه درس ادبيات از اهميت خاصي همچون دروس تخصصي شما برخوداراست وكمتر از 80% دراين درس بسيار به ضررشما خواهد بود

درس ادبیات فارسی : از کتاب ادبیات سال دوم دبیرستان معمولاٌ بیشتر تستهای مربوط به لغات ، املا ، تاریخ ادبیات و اعلام می آیند و به ندرت مشاهده شده که از متن یا معانی اشعار آن تست بیاید . اما متن کتابهای سال سوم و پیش دانش گاهی اهمیت زیادی دارند و معمولا ٌ از قسمتهای نظم ( اشعار ) و نثر ( متون ) آن نیز سوال می آید ، در نتیجه کل کتاب باید خوانده شود . معمولاٌ تستهای آرایه بیشتر از سوم و پیش می آید . توجه شود که مهارت در زدن تستهای قرابت معنایی نیاز به تسلطی بیش از تسلط روی اشعار کتاب درسی دارد که با زدن تشتهای منابع مختلف که روی این قسمت تاکید بیشتری داشتند می توان این مهارت را تقویت کرد ، همچنین حفظ تاریخ ادبیات و اعلام کتابها به کمک تصویر سازی امکان پذیر است که مشاورین برجسته این تکنیک را به دانش آموزان آموزش می دهد . معمولاٌ تستهای زبان فارسی سوم از متون نمی آید و مطالعه قواعد آن کفایت می کند که البته برای مهارت در زدن تستهای زبان فارسی باید بیشتر به تست زنی پرداخت .




برای مشاهده جزوات ادبیات کنکور در مباحث مختلف

ادامه مطلب را بخوانید


  • 1440 نفر
ادامه مطلب

امروز میخوام روش های تمرکز حواس و جلوگیری از حواس پرتی توضیح بدم. بسیاری از دانش آموزان  کوشش زیاد می کنند، بسیار مطالعه می کنند اما به دلیل عدم توانایی در تمرکز حواس، هنگام مطالعه نمی توانند به نتیجه دلخواه دست یابد که همین مسئله شاید باعث بشه خیلیا ازمطالعه تو زمانیکه دوست دارن منصرف شن یا اون کیفیتی رو که میخوان بهش نرسن.



جلوگیری از حواس پرتی

روش ها جلوگیری از حواس پرتی:

تمرکز حواس هنگام مطالعه کلید اصلی و اساسی درک و فهم مطالب است. و کلید اساسی تمرکز حواس استفاده از روش هایی است که باعث تقویت و پرورش ومهارت در برقراری تمرکز حواس هنگام مطالعه می شوند. بنابراین بدون تمرکز حواس ممکن است درک و فهم مطلبی که فقط یک ساعت وقت لازم داشته باشد، ساعت ها وقت بگیرد اما به خوبی فهمیده نشود و امر مطالعه بی فایده است و اثر مثبتی نخواهد داشت. لذا کاربرد روش ها و فنونی که به خواننده کمک می کند تا هنگام مطالعه فعال باشد، تمرکز حواس را تقویت و مهارت فرد را در ایجاد تمرکز حواس هنگام مطالعه افزایش می دهد این روش ها عبارتند از:

 

۱- داشتن علاقه به مطالعه:

مطالعه ثمر بخش از دو عامل متاثراست: یکی علاقه نسبت به مطالب خواندنی، و دوم کاربرد ماهرانه فنون مطالعه نسبت به مطلب خواندنی. سبب می شود تا شخص به مطالعه بیشتر بپردازد، مطالعه بیشتر منجر به بهتر شدن فنون مطالعه می شود، کاربرد فنون بهتر، مطالعه را آسان تر، سریعتر و لذت بخش تر می سازد؛ در نتیجه علاقه خواننده نسبت به مطالعه افزایش می یابد.

پس تا زمانی که فرد تمایل یا علاقه به انجام کاری نداشته باشد نمی تواند برانگیخته شود. لذا وقتی خواننده به موضوعی علاقه مند می شود، خود به خود بر آن تمرکز می کند، بیشتر دقت می کند و به راحتی مطالب را به حافظه می سپارد و بعدا هم خیلی راحت به خاطر می آورد. پس ازعلاقه پیدا کردن نسبت به مطالب، گام بعدی تعیین هدف مطالعه است زیرا هدف زیر بنای انجام کاری است و به فعالیت انسان جهت و نیرو می دهد . هدف ارزشمند، فرد را به خواستن و طلب کردن وادار می کند و نیروی لازم را برای فعالیت در وی بوجود می آورد وسبب پیدایش تمرکز در او می شود. لذا هر فرد برای مطالعه باید هدف مشخصی داشته باشد.

 

۲-تعیین زمان و مکان مطالعه:

یکی از راه های برقراری تمرکز حواس این است که مطالعه در آن ساعت از روز انجام گیرد که برای فرد مناسب تر است. اما تعیین مناسب ترین زمان برای مطالعه کاری دشوار است و به عادات فردی بستگی دارد. برخی افراد عادت دارند تا نیمه های شب بیدار بمانند و با استفاده از سکوت و آرامش شبانه با خیالی راحت و آسوده مطالعه کنند برخی دیگر عادت دارند شب زود بخوابند و صبح زود از خواب بیدار شوند وبه مطالعه بپردازند. با این توصیف تعیین زمان و مقدار مطالعه باعث آگاهی از تمام زمینه مطالعه، برقراری تمرکز حواس، عدم سردرگمی، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و فهم بهتر مطالب می شود.

بنابراین ثابت بودن مکان مطالعه و مشخص بودن آن به علت دسترسی به آن و فراهم بودن وسایل مورد نیاز از قبیل کتب درسی، دفاتر، کتاب لغت، خط کش، قلم و نظایر آن جهت مطالعه موجب تمرکز حواس بیشتر و آمادگی ذهنی هنگام مطالعه می شود.

 

۳-طرح سئوال:

یکی از شیوه های مطالعه دقیق و فعالانه است که در تمام اوقات مطالعه، مفید است. طرح سئوال پیش از مطالعه دقیق، فرد را وادار می کند تا به طور فعالانه و با تمرکز و دقت کافی و با انگیزه و علاقه به مطالعه بپردازد. طرح سئوال هنگام مطالعه یکی از روش هایی است که خواننده را فعال و به طور عمقی او را در گیر مطالعه می کند و سبب برانگیختن جدیت و تلاش وی به هنگام مطالعه می شود و فرد برای یافتن پاسخ به سئوالات بایستی تمرکز حواس خود را حفظ نماید، زیرا در هنگام مطالعه، نمی توان بدون تمرکز پاسخ سئوالات را پیدا کرد. بعد از خواندن مطالب با طرح سئوال می توان میزان فراگیری خود را ارزش یابی نموده و به نقاط قوت و ضعف خود پی برد و سبب ایجاد نظر انتقادی نسبت به مطالب در فرد می شود. خواننده در مطالعات بعدی برای از بین بردن نقاط ضعف خود با دقت و تمرکز بیشتری مطالعه می کند.

 

۴-آگاهی ازشیوه های صحیح مطالعه ویادگیری

تندخوانی: تند خوانی باعث توجه و تمرکز بیشتر و فهمیدن مطالب و در نتیجه باعث یادگیری بهتر می شود.

خواندن تجسسی: منظور از روش تجسسی طرح انواع سئوالات جزئی و کلی و مطالعه عمیق و اثر بخش در جهت دست یافتن به پاسخ این سئوالات است

جدیت در مطالعهبه محض نشستن پشت میز مطالعه خواندن را با جدیت شروع کنید، چرا که اگر سریع مشغول به کار مطالعه شوید، تمرکز حواس زود به دست می آید 

خط کشیدن زیر مطالب مهم: لذا هنگام مطالعه باید با استفاده از یک مداد، ایده ها و مطالب مهم و اساسی را علامتگذاری نمود. زیرا برای مشخص نمودن ایده ها و مطالب مهم و اساسی و خط کشیدن زیر آن ها لازم است با تمرکز حواس و دقت خاصی به مطالعه مشغول شد.

یاداشت برداری هنگام مطالعه: یاداشت برداری نوعی تکرار درس است که هم سبب تمرکز حواس و هم موجب بیشتر به خاطر سپردن مطالب می شود. یاداشت برداری خوب، کاری جدی و فعال است که با اندیشیدن ملازمه دارد، لذا برای یاداشت برداری باید هنگام مطالعه فعال بود و لازمه فعال بودن، داشتن تمرکز حواس است.



منبع : مکتبستان

  • 1389 نفر
ادامه مطلب

جزوات رایگان کنکور



هدف = هوا برای نفس کشیدن


یکی از اون بهترین تعبیرهایی که تا حالا از هدف شنیدم

در جلسه،ابتدا این دو کلیپ بسیار تاثیر گذار ببینید که در داشتن یک احساس خوب با بچه هایی که بطور حضوری در کارگاه مشاور کنکور هفته نخست آذر بودند مشترک باشید .


http://www.aparat.com/v/I0kHU



http://www.aparat.com/v/Komkz



قسمت اول کارگاه بیان نکاتی کاربردی و رفع اشکالات رایج پیرامون آن دسته دانش آموزان کنکوری هست که علیرغم مطالعه در چند ماه اخیر هنوز نتوانستند آنطور که انتظار می رفت، از روند خودشون رضایت کاملی داشته باشند و ترازهای آزمون شون کم هست ؛


برنامه ریزی کنکور94


دانلود قسمت اول صحبت های علیرضا افشار


و قسمت دوم کارگاه سعی شده در مورد ابهامات ذهنی و استرس های موجود در مورد آن دسته کنکوری هایی که تا امروز مطالعه اندکی داشتند و کنکوری هایی که هنوز شروع نکرده اند ، و سوال دارند که آیا از الان هم میشه رتبه خوبی کسب کرد ؟ ! بحث هایی رو ارائه کنیم که امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیره ؛


مشاوره تحصیلی رایگان استاد افشار


دانلود قسمت دوم صحبت های علیرضا افشار




سایت علیرضا افشار مشاور برتر تحصیلی


کارگاه انگیزشی مشابه این تاریخ (4 آذر 92)


30 دقیقه مشاوره تلفنی کنکور 25 هزارتومان


"وقت مشاوره تک جلسه" پیامک بدین به 09358960503

  • 5514 نفر
ادامه مطلب



سلام

 حتما تا حالا پیش اومده که فکر کنی کاش از اول سال بهتر می خوندم و می تونستم الان جایگاه بهتری رو داشته باشم ؛ فکری که وقتی به سرت میزنه در وهله اول حسرت این رو برات داره که کاش امروز 3 مهر بود و نه 3 آذر . وقتی به تقویم نگاه می کنی حتما" دلت هری میریزه و فقط خدا خدا میکنی که نقطه عطفی که امروز تعیین کردی بتونه دیگه آخریش باشه و جواب بده بهت تا تغییر کنی ...

 اما روال این تراژدی گاهی ماه ها میگذره و همین جوری کم کم باعث افول تو میشه تا دیگه قید همه چی از جمله آزمون و کنکور و اصلا کل امسال بزنی و به فکر سال بعد باشی تا بتونی به آرزوهای قشنگت برسی .

این همون لبه پرتگاه و نقطه سقوط خیلی هاست که بجای پذیرفتن مسئولیت و دست به کار شدن برای ایجاد تحولات لازم ، شونه خالی می کنند و درجا میزنن . از لحاظ روانشناسی هم ثابت شده که هرکسی ظرفیتی داره و وقتی به هر طریقی در جنبه های گوناگون اون حد ظرفیتی پر بشه ، دیگه میل به سمت ارضای نیاز درونی کمار میشه . مثلا جوانی که در شبکه های اجتماعی با عده کثیری در ارتباط هست و با فرستادن جک و کلیپ و تصاویری از خودش یا موضوعات جالب روز تایید میگیره ، کمتر این احساس نیاز رو داره که در فضای حقیقی هم خودی نشون بده و از طرف دیگران پذیرفته و خواستنی بشه ؛ برعکس یک فرد در صورتی که در جایی هم با وجود شایستگی ها دیده نشه ، تمام سعی اش میکنه تا جایگاه واقعی خودش بدست بیاره و تایید رو بگیره . حالا کدوم یک بهتر هست  ؛ تایید گرفتن مجازی و خیالی با پارامترهای سرگرم کننده یا تایید گرفتن بر اساس اولویت های بالاتر در سطح ارزش های یک جامعه ؟

همین طور هم اگر یک کنکوری کمال طلب درس ها رو با بهانه اینکه چون امسال 5 ماه گذشته و فقط کمتر از 7 ماه مانده ، رها کنه و خودش رو قانع کنه که تو خاص و متفاوت هستی و هدفت باعث میشه که یمسال دیگه پشت کنکور بمونی ، نه تنهت از الان تا پایان سال کاری نمی کنه ، بلکه اون تلنگری که باید ناشی از درس نخواندن بهش بخوره هم با این توجیح  برداشته میشه و این فرد مسئولیت پذیری رو رها میکنه و به گمان 12 ماه آکبند برای کنکور 95 در لحظه حال خودش رو با یک قرص مسکن موقت تسکین میده . کسی که دنبال کوتاهترین راه میگرده تا کنکور دور بزنه و به حرف های فریب کارانه عده ای سودجو که با پیشنهاد کار کم کن ولی درست کار کن ، میلیونی هزینه میکنه و امیدوار میشه که براش فرجی حاصل بشه ، بعد از چندماه میبینه که هنوز سر خونه اول خودش هست . دیروز که دقایقی از دربی 79 ام تماشا میکردم به یاد این افتادم که چند روز قبل چقدر بازار کُری خوانی ها گرم بود و هر مربی و بازیکنی می کوشید تا با غرور و منیت در این جنگ روانی پیروز بشه و بتونه توجه گیشه مطبوعات رو بیشتر سمت خودش جلب کنه ؛ کلی پیشکسوت استقلال و پرسپولیس هم رجزخوانی هاشون مبتنی بر سوابق و سال ها گذشته که خودشون بازیکن بودند ، بود . این همه هیاهو و منم منم آخرش در نود و چند دقیقه مشخص شد . در مجموع این وسط زمین بود که نشون داد کی چی بلده و چند مرده حلاجه ؛ حالا الان تو هم وسط زمین هستی ، توپ هم در میدون خودت هست . این دیگه به تو بستگی داره که بهت بر بخوره از 5 ماه خوب نبودن و از الان پاشنه ات بکشی و سعی کنی خودت باش ؛ نه به کنکور فکر کنی و نه به نتیجه ؛ فقط و فقط خودت باشی و با خودت حال کنی و دلت گرم باشه که تغییری که منتظرش بودی اتفاق افتاده و هیچی بهتر از این نیست که هرشب با آرامش سرت رو بالش بذاری و اون تک ستاره پر نور شب های سرد پاییزی باشی . به یاد کلام بزرگی که میگفت :

آن كس كه لذت يك روز زيستن را تجربه كند‏،گويي كه هزار سال زيسته است

و آنكه امروزش را در نمي يابد‏،هزار سال هم به كارش نمي آيد.



پس قفس شیشه ای دورت رو بشکن

سقف ارزوهاتو کوتاه نکن !

یه پل بساز واسه رسیدن بهش!

سقف ارزوهاتو فقط توی ذهنت نساز !

یه کاری کن واقعی بشه !

مطمئن باش وقتی میتونی تصورش کنی

پس حتما هم میتونی به دست بیاریش !

کاری نداشته باش که سقف ارزوهای دیگران چقدره و

کجاست ؟ و چیه؟!

واسه ارزوهات خودت سقف بساز

خود خودت !

برای سقف ارزوهات چقدر میجنگی ؟؟!!



این چند خط تقدیم به فرشته عزیزی که یکشنبه خیلی عالی درس خوند و بهش قول دادم براش بنویسم . امیدوارم که خدای خوبی ها دستش پشت و پناه تک تک تون باشه و کمک کنه تا همگی خودمون باشیم . راحت تر بگیرم و جانانه تر تلاش کنیم .


اما حالا که بعضی از اون ترازهای زیر 6000 قلمچی، گاج یا زیر 7000 گزینه دو و سنجش میخوان تغییر کنن ، شاید یکی از اولین دغدغه هاشون این باشه که با وجود عقب ماندن از برنامه آزمون و بقیه بچه ها الان اولویت کارشون چیه و آیا می تونن به بقیه برسند ؟ شاید بخوان از این سر درگمی بیان بیرون و برای خودشون از مسیر کلی بودجه بندی آزمون ها یک مختصات شخصی تر رو شناسایی کنند برای کار یا اینکه وقتی نمی تونند برسند به کل برنامه آزمون کدوم بخش ها و با چه دیدی اولویت دار هست ؟ . برای همین منظور امروز براتون کارگاه جبران عقب افتادگی ها در چندماه اخیر آماده کردم تا بتونید با مثال هایی که ذکر شده بهترین جهت رو تشخیص بدین و خودتون برای رسیدن به ترازهای بالاتر در آزمون های آذر و دی و ... آماده کنید .


از همه مقالات و کارگاه های سایت استفاده کنید ؛ چون خیلی وقت ها وقت مشاوره تلفنی و حضوری برای تک تک تون مقدور نیست و بهتره در اینجا بگردی تا مایحتاج خودت پیدا کنی :)


دانلود کارگاه 1 آذر استاد افشار (جبران عقب ماندگی ها و شخصی سازی مختصات آزمون)


  • 3945 نفر
ادامه مطلب

دانلود فایل های صوتی مرکز مشاوره تحصیلی


پس کی این حقوق بشر رو واریز میکن به حساب ؟؟

در روزهایی که اغلب شبکه های تلویزیونی به دلیل کسری بودجه شدن بنگاه اقتصادی بی کم کاست افرادی شده اند که بزور مجری و بازیگر و مانکن و خواننده و ... سعی در جذب هرچه بیشتری طیف کثیری از مشتریان خودشون دارند و به تبع آن رتبه های برتری که اطراف ساعت 5 و 6 عصر، سلام علیک نکرده کنکوریها تشویق به خرید لوح های فشرده می کنند و از تنها عامل موفقیت و قبول شدن در پزشکی و مهندسی در دانشگاه های برند به واسطه ارتباط با فلان موسسه یاد می کنند ، تا داوطلبان کنکوری حاضری خور و راحت طلبی که بی کم و کاست ایده آل های بهترین ها رو میخوان ولی هیچ وقت پا تو کفش آهنین آنها نکردن و بدون زحمت و با کاتالیزگر میخوان صاحب همه چی بشن ؛ تا مشاورانی که با علم به یکتا نبودن شرایط همه ، و البته اهمیت برنامه ریزی سعی در عرضه کردن فرمول موفقیت برای همگان طی n روز خاص می کنند و آزمونی که بجای تقویت و اصلاح ساختار کتاب های خودش ، از در دیگر سعی در اجباری کردن خرید آنها میکنه و هزینه کتاب ها رو روی آزمون میکشه و آموزشگاهی که تا خرخره وقت دانش آموز طفلک رو با پیشنهاد ثبت نام کلاس بیشتر و استاد درجه یک میگیره ، همه و همه اینها باردیگه بعضی از اصول گراها رو وادار میکنه تا صدامون دربیاد و بگیم تا دینی بر گردن مون نباشه و به قدر وسع خودمون در جامعه آماری بی زرق و برق و کوچیک مون اطلاع رسانی کنیم که هاروارد و کمبریج و شریف هم الان کلاس هاش با گچ و تخته هست ، حالا تیشه به ریشه ساختار مدرسه،مدرس و فرهنگی های واقعی و تغییر طبع یادگیری دانش آموزان کار درستیه ؟ وقتی که خیلی از همون نکات یکبار مصرف ،تک منظوره رو بچه ها اواخر سال در کتاب های تستی معمولی می بینن و متوجه میشن که محصولاتی که فوق حرفه ای ها بهشون دادن made in Iran بوده با اتیکت اجنبی ؛ از برنامه های سوتی آزمون که برای ابتدا سال کنکور تجربی ها هندسه پایه (اونم 2 فصل در عرض 13 روز) قرار دادن از بنیان اشتباه بوده و اعتماد به نفس خیلی ها روی ریاضی کم میکنه ؛ بازم بیاد جلسات اول سال کلاس های مشاوره و حاشیه زدایی اینکه مراقب تبلیغات و پیشنهادات شون باش داره کم کم یادم میاد و مثل زنجیر راه های شامورتی بازی بعضی ها رو.

خیلی مراقب باش ؛ خیلی زیاد . هرچیزی که راحت به دستت رسید ، مال تو نیست .


برنامه 99 روزه و 120 روزه به همه مثل هم نمیدیم و به هیچ موسسه و انتشاراتی وابسته نیستیم تا مشاوره ها بشه تبلیغات ؛ گلی به جمال خودمون که اینجا ماهی گیری یاد میدیم .


حتما" پست پیش نیاز این کارگاه اول ببینید



در ابتدای این کارگاه بحث دوره و مرور با حل تست دوره ای و متناوب مطرح شده و یک مدل فرضی برای شما مثال زده شده تا دیگه با این همه تست از هر فصل و از هر ریز مبحث گیج نباشین که کی و چند تا ازشون بزنید و برای دوره مرور باید خواند یا فقط تست زد ؛ در بخش بعدی اهمیت خلاصه نویسی و یادداشت برداری و روش های مختلف نت برداری بیان شده تا در مورد هر درس طرز صحیح نت برداری رو بلد باشین (مثلا برای زیست فصول حفظی خط کشی (مارکرینگ) و برای قسمت های فهمیدنی کم حجم حاشیه نویسی و پر حجم خلاصه نویسی و برای حفظی های موردی و فرار تکنیک لاک زنی و برای مسائل ژنتیک، مثل ریاضی فیزیک تیپ بندی پیشنهاد میشه ؛حالا دیدی چقدر می تونه خلاصه نویسی (تفکیک مطالب) به روش های مختلفنی باشه !!! ) و از همه مهمتر آنکه در مورد عوامل فرار داوطلبان کنکور از داشتن خلاصه نوشتن به علت وقت گیر بودن باز کردیم و توضیح دادیم که اهمیت تفکیک مطالب و داشتن جزوه خلاصه تر دست نویس و نه حاضر آماده فروشی بازار چقدر زیاد هست و تا چه اندازه میتونه برای آزمون های دوره ای مثل 7 آذر و آزمون پایان دی ماه سال چهارم موسسات مختلف به درد بخوره ، مطالب مفیدی براتون آماده شد .



دانلود کارگاه

  • 3770 نفر
ادامه مطلب




اگه دیگه کلافه ای و از خودت بدت میاد
، احساتس گناه این 5 ماه رفته رو داری و ....

اگه به امسال هیچ جوره امیدی نداری و کسی نتونسته قانع ات کنه که بخونی

اگه الان 5 ماه چیزی نخونی و از ترازهای خودت راض نیستی

اگه آزمون و مدرسه و آموزشگاه از سه طرف مختلف تو رو به سمت خودشون می کشن و هرکدام برنامه متفاوتی دارند و الان گیج هستی که کدوم انجام بدی

اگه دست از پا درازتر دیدی هیچی جای تلاش خودت نمیگیره و وعده وعیدهای افراد برند"بیا پیش ما اینو بخر تا رتبه بشی" برات کارساز نیست

اگه وقتی می بینی کسی با لذت داره درس می خونه به حال خودت گریه میکنی و حسرت زمان هایی میخوری که تو هم می تونستی اونجوری با عشق بخونی

اگه هر روز این زندگی برات شده تکرار و تکرار نگرانی فرداها و هیچ چاره ای به ذهنت نمیرسه جز خرد شدن زیر بارش

اگه نمیدونی چطور این همه درس تموم کنی و اصلا آیا برات آخرش نتیجه داره یا نه

اگه دم به ساعت این سایت و اون سایت میری و درصدهای این و اون نگاه میکنی و در مورد کنکور فقط اطلاعات بدست میاری ولی خودت منفعل و بی حرکت نشستی

اگه دیگه خسته شدی از حرف های تکراری در مورد کنکور و اونا روحت رو اغنا نمیکنه و دنبال ی حس متفاوت میگردی

اگه دلهره از دست دادن جایگاهت مثل خوره افتاده تو جونت و استرس اینکه نکنه نشه داره اذیتت میکنه


چگونه رتبه برتر شوم ؟


برنامه استاد افشار این بار به ایستگاه سی ام خود رسید و به مناسبت سی امین برنامه مشاوره کنکور ویژه داوطلبان سال 94 که این بار بین طیف خاصی از داوطلبان کنکور منطقه 3 برگزار شد، خوشحالیم که بار دیگر می توانیم شما را در استفاده از این جلسه سراسر پر انرژی و موثر که با استقبال زیاد شرکت کندگان هم برگزار شد ، سهیم کنیم .

داوطلبان این جمع اغلب ادامه طیف کنکوری های پر تلاشی بودند که با اتکا به خود و تلاش خودشون تونسته بودن در بین رتبه های برتر سال های قبل ، سری میون سرها بلند کنند و به دور از حاشیه های مخرب و تبلیغات اغراق آمیز جذب و ... با تلاش خودشون به بهترین ها برسند .

ازتون خواهش می کنم که هر دو قسمت همایش رو دانلود کنید ، و نه فقط قسمت اول ؛ چون بسیار دیده شده که برنامه های دو قسمتی که برای راحتی در آپلود ما و دانلود توسط شما به چند بخش تقسیم میشه با استقبال خوبی در بخش دوم مواجه نمیشه ؛ مجموع تایم این برنامه 90 دقیقه هست و تا بحث کم کم وارد جریان اصلی خودش بشه و با افزایش EQ شرکت کنندگان ، انرژی های مثبت افزایش پیدا کنه ، میرسیم به 30 دقیقه پایانی . پس از دستش ندین لطفا


به علت مشکلات مدیا فایر فقط در پیکو فایل تونستیم آپلود کنیم و امیداوریم که با مراجعه به سایت در ساعات خلوتی نت ، مشکلی در جهت دانلود نداشته باشین و یا حداقل بتونین با پلاگین فلش پلیر، مستقیم و بدون دانلود گوش کنید


برنامه فرصت برابر دانلود


دانلود قسمت اول همایش بزرگ استاد افشار



دانلود قسمت دوم همایش استاد علیرضا افشار

قسمت دوم همایش انگیزشی استاد علیرضا افشار راهم حتما" دانلود کنید


  • 6641 نفر
ادامه مطلب


با خود فکر میکردم تحقق رویاهایم غیر ممکن است.

اما خدا گفت :(هر چیزی ممکن است)

گم شده بودم ٬ گیج بودم ٬ فکر میکردم هیچ وقت جوابی پیدا نخواهم کرد.

اما خدا گفت:(من هدایتت میکنم)

خودم را باخته بودم ٬ فکر می کردم نمی توانم از عهده اش بر آیم.

اما خدا گفت:(تو از عهده هر کاری بر می آیی)

غمگین بودم ٬ احساس کردم زیر کوهی از نا امیدی گیر افتادم.

اما خدا گفت:(غمهایت را روی شانه های من بریز )

فکر کردم نمی توانم ٬ من آنقدر باهوش نیستم.

اما خدا گفت: (من به تو خرد لازم را میدهم )

بار گناهانم رنجم می داد ٬ برای کارهای بدی که کرده بودم

 از خود عصبانی بودم.

اما خدا گفت:(من تو را می بخشم)

از خودم بدم می آمد ٬ فکر می کردم هیچ کس مرا دوست ندارد.

اما خدا گفت:( من به تو عشق می ورزم )

گریه می کردم ٬ زیرا تنها بودم .

اما خدا گفت:(من همیشه با تو هستم )

در روزهای طوفانی زندگی نا خدا بودن مهم نیست

با خدا بودن مهم است.

+ خدا بودن یعنی - تمام مشکلات و سختی ها



با توجه به سیل عظیم پیامک ها و سوالات ارسالی به ایمیل و کامنت های سایت و با توجه به بررسی جامع به روی محتوای مسائل و مشکلات داوطلبان کنکور، و دانش آموزان پایه در این پست پی دی اف سوال و جواب های متداول ماه گذشته سایت رو برای دانلود برای شما آماده کردیم . لطفا حتما با استقبال زیاد دانلود کنید، چون پاسخ خیلی از سوالات شما در لا به لای این PDF غنی بطور مفصل پاسخ داده است.


همچنین بانک سوالات تابستان 93 سایت ، با بیش از هزار پرسش - پاسخ مشاوره ای کنکور، حاوی بسیاری از مشکلات اولیه شماست، که به منظور صرفه جویی در وقت استاد افشار و اجازه هرچه بیشتر به ایشان برای رسیدگی به مشاوره های بسیار موثر و پر طرفدار "تک جلسه تلفنی"

(که به قطع با قیمت 25 هزارتومان خیلی به نفع شماست)

آماده شده که خواهشمندیم از آن نیز استفاده کنید.



دانلود بانک سوال تابستان 93 سایت


دانلود بانک سوال ماه اخیر سایت


(مشکلات فراگیر کنکوریها در جمیع موارد، انتخاب آزمون، انتخاب منابع خوب ، انگیزشی، راه های افزایش تراز و تمرکز و دوره و تست زنی و ....)




مشاوره و برنامه ریزی تلفنی کنکور با علیرضا افشار

تک جلسه ( 30 دقیقه ای،سوال و جواب و ارائه راهکار)

مشاوره ماهانه (برنامه ریزی،آموزش کامل + پشتیبانی روزانه )

به ایشون پیامک بدین : 09358960503


تبلیغات عملی ما بی طرف بودن نسبت به موسسات مختلف و در عین حال نقد همگی آنها و برای اعضای سایت ارائه کامل پکیج بهترین همایش ها و کارگاه های موفقیت در کنکور، بصورت رایگان و در عین سخاوت است

  • 4132 نفر
ادامه مطلب

بیرون آمدن از سردرگمی کنکور


سلام ویژه پاییزی به همه همراهان همیشگی مرکز مشاوره کنکور، آرزوی بهروزی و سلامتی و قلبی پر از نشاط و امید برای تک تک شما رو دارم  .

 یک عذرخواهی به دوستانی که یک هفته ای تقریبا به دلیل کسالت آقای افشار و فشرده بودن برنامه هاشون نتونستند پاسخ سوال هاشون ببینند و امیدوارم که استاد افشار بتونن تا روز جمعه 23 آبان به همه پرسش های سایت پاسخ بدن .


اما برای شما بانک سوالات PDF تدارک دیده شد که پاسخ خیلی از این 250 کامنت تایید نشده درونش وجود داره و این می تونه نه تنها پاسخ سوال خودت بهتون بده ، بلکه سوالات و ابهامات و شبهات مشابه شما رو نیز برطرف میکنه و در عالیه  .

 

امروز هم به رسم اسقبال همیشگی شما از برنامه های هفتگی مشاوره ، براتون جلسه اول بحث بسیار مهم و بهم مرتبط دوره و مرور و تست زنی رو ضبط کردیم که 17 آبان برگزار شد . انشالله تا 24 آبان هم جلسه تکمیلی اون یعنی تست زنی و خلاصه نویسی و یادداشت برداری که بازهم یکی از مهمترین دغدغه دانش آموزان و کنکوری ها هست رو برای دانلود و استفاده شما قرار می دهیم .

مراقب خودتون باشید که رباینده های زمان وقتت تلف نکنن و پرنشاط باشید تا بتونن به تک تک اهداف قشنگ تون با اتکا به خود برسین .


  • 4239 نفر
ادامه مطلب
ترک خودارضایی در دختران  OR  مشاوره مشکلات جنسی دختران


عرض شادباش به مناسبت فرخنده میلاد حضرت معصومه و تبریک روز دختر


پیشاپیش از محضر مشاوران،همکاران فرهنگی،اولیا دانش آموزان در مورد بیان برخی صحبت ها در این جلسه پوزش می طلبم ؛ اما هدف این جلسات طرح مشکلات و بیان مسائلی هستند که همه ساله زندگی خیلی جوانان رو به نابودی کشیده و بخصوص در سال پر تنش کنکو و در دوران دانشجویی با افزایش جو حاشیه ای تاب و توان پیشرفت و تعالی از اونا گرفته ؛ عزت و کرامت نفس در بعد کلان جنبه های متفاوتی داره که در اینجا سعی کردیم به دو مورد از آنها اشاره کنیم . از 4 فایل صوتی زیر ، دو مورد برای جلسات اخلاقی تابستان 92 هستند و 2 مورد هم برای امسال . اعتقاد دارم که نویسنده یا سخنران هدفش از نطق یا نوشته اش ، یک پیام است و وقتی پیام منتقل می شود ، وظیفه اش به پایان رسیده و قضاوت با شماست .


راه زندگی 1 در مورد دوستی با جنس مخالف و حاشیه های از این دست هست که سعی شده با ارائه یک طرز تفکر صحیح عقل سلیم بکار بندازیم و عاشق واقعی بشناسیم . (تابستان92)


دانلود راه زندگی 1


راه زندگی 2 سعی داره تلنگرهایی کاتوره ای در مورد اعتیاد مخرب به مقوله خودارضایی (استمنا/استشها) بزنه که متاسفانه شیوع زیادی در بین جوانان پاک سرشت کشورمون داره

(تابستان92)


دانلود راه زندگی 2


به سمت حرفه ای شدن (1) راهکارهایی در مورد هرچه بهتر فکر کردن و آمادگی شرایط روحی روانی کسب نتیجه مطلوب و موفقیت در کنکور هست (استایل شخصیت موفق) و در پایان جلسه گریزی به بحث انحرافات فکری_جنسی


دانلود به سمت حرفه ای شدن (1)


به سمت حرفه ای شدن (2)  ادامه بحث انحرافات فکری_جنسی و مقوله قدرت دادن زنجیره های شیطانی به طور غیرمستقیم هست (نقش هدایت گری و وظیفه ما)


دانلود به سمت حرفه ای شدن (2)


دوست دارم در صورت استقبال و بازخورد خوب شما از این طیف جلسات ، در طی سال بخش کوچیکی برای اونا در لا به لا برنامه هام باز کنم ؛

لطفا محتوا این پست ها را در شبکه های اجتماعی نشر دهید .

التماس دعا ؛

بابت تشکرهای بی پایان تون در پایین هر همایش کنکوری و غیرکنکوری ممنونم و خوشحالم که قدر دانید ؛ موفق باشین

مقالات تالیفی راه زندگی های 1 تا 12 رو هم از آرشیو تابستان 92 سایت بخونید


مشاوره ماهانه کنکور 94 (برنامه ریزی و آموزش)
مشاوره تک جلسه (سوال و جواب)
پیامک "وقت مشاوره ماهانه/تک جلسه" با استاد افشار : 09358960503


درمان پرده بکارت

  • 20817 نفر
ادامه مطلب

سلام.تو این مقاله قصد داریم راجع به این موضوع بحث کنیم که چگونه درصد عربی خود را افزایش دهیم؟ به ذکر نکاتی ارزشمند در مورد درس عربی و روش های افزایش تراز اون میپردازیم.

این نکات نتیجه سال‌ها تدریس، آشنایی با سلیقه طراحان سؤال کنکور و رفتارشناسی تستی آنهاست. تجربه نشان می‌دهد داوطلبان کنکور را می‌توان با توجه به میزان توانمندی‌شان در درس عربی به چند گروه تقسیم کرد که هر گروه برای حل مسأله‌ و مشکلی که در این درس با آن دست به گریبان هستند، نیاز به توصیه‌هایی کاربردی و ویژه دارند.


چگونه درصد عربی خود را افزایش دهیم؟


شما در کدام گروه عربی قرار دارید؟

• گروه اول: داوطلبانی که اصلا درس نمی‌خوانند و در کل با درس خواندن مشکل دارند نه صرفا خواندن عربی.

توصیه‌ها:

۱- مشکل‌تان را با وضعیتی که انتخاب کرده‌اید (دانش‌آموز بودن) برطرف کنید: لطفا به این سؤالات جواب بدهید. می‌خواهید کنکور بدهید یا نه؟ می‌خواهید در کنکور نتیجه بگیرید یا نه؟ و … .

۲- درس بخوانید و از کتاب درسی شروع کنید: همان‌طور که می‌دانید و همه گفته‌اند و شنیده‌اید، منبع اصلی کنکور، کتاب   درسی است که متأسفانه بعضی از دانش‌آموزان با آن کاری ندارند و باعث مهجوریت کتاب‌های عربی شده‌اند.

• گروه دوم: داوطلبان درسخوانی که عربی نمی‌خوانند.

توصیه‌ها:

۱- دائما نپرسید خواندن عربی به چه درد ما می‌خورد؟ چون عربی حداقل به درد قبولی در کنکور خواهد خورد و به دلیل ارزش رقابتی و انحراف معیار بالا، حتی کسب درصد ۴۰ یا ۵۰ در آن نیز می‌تواند در رتبه و تراز کنکور داوطلبان خیلی مؤثر باشد.

۲- نگاه‌تان را نسبت به عربی تغییر دهید: عربی کنکور با آنچه شما درباره‌اش تصور می‌کنید، فرق دارد حتی راحت‌تر از عربی سال‌های قبل است زیرا در دبیرستان برای امتحان تشریحی درس می‌خواندید اما در کنکور، گزینه درست در مقابل دیدگان شما قرار دارد و کافی است که آن را از بین گزینه‌های غلط پیدا کنید.

• گروه سوم: داوطلبانی که عربی را می‌خوانند، آن را به خوبی یاد می‌گیرند اما نمی‌توانند تست‌هایش را بزنند.

توصیه‌ها:

۱- به تست‌های ترکیبی توجه کنید: حتما تا به حال این سؤال برایتان پیش آمده است که چرا دبیر عربی‌تان بعد از تدریس یک مبحث به راحتی و با سرعت به تستی پاسخ می‌دهد اما شما با اینکه آن مبحث را کاملا یاد گرفته‌اید، نمی‌توانید به آن تست جواب دهید؟

کاملا بدیهی است که نمی‌توان با استفاده از نکات یک مبحث به تستی ترکیبی پاسخ داد. حالا پاسخ سؤال‌تان روشن شد. بله، دبیر محترم‌تان براساس تسلطش بر همه مباحث به صورت ناخودآگاه از معلومات خود در پاسخگویی به یک تست ترکیبی استفاده می‌کند؛ مهارتی که شاید شما تا به حال فاقد آن بوده‌اید اما می‌توانید با مرور مطالبی که قبلا خوانده‌اید و تمرین و عمل به توصیه‌هایی که در این نوشته آمده‌ است، آن را به دست آورید.

سؤالات عربی کنکور شامل ۸ تست ترجمه و تعریب، ۴ تست درک مطلب (مفهوم)، ۲ تست تشکیل، ۳ تست تجزیه و ترکیب و ۸ تست قواعد است و همین محدودیت در تعداد سؤالاتی که باید از هر موضوع طرح شود، طراحان سؤال کنکور را به سمت سؤالات ترکیبی سوق داده است تا از این راه بتوانند معلومات بیشتری را مورد ارزیابی قرار دهند اما یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه همه مباحث قابلیت ترکیب با هم را ندارند. از این رو ما هم در کتاب عربی میکروی عمومی گاج تلاش کرده‌ایم مباحثی که قابلیت ترکیب با یکدیگر دارند را استخراج کرده، این نکته‌ها و مباحث را طبق سلیقه طراحان سؤال کنکور در کنار هم قرار داده‌ و به تکرار سؤالات بپردازیم.

۲- با عربی مانند یک درس اختصاصی رفتار کنید: روش یادگیری عربی دقیقا مثل دروس اختصاصی (ریاضی، فیزیک و … ) است یعنی یادگیری‌ مبتنی بر مرور، تمرین و کسب مهارت. مثلا تعداد مرور را با یک کار ساده می‌توان افزایش داد؛ اینکه اگر قرار است ۳ یا ۴ ساعت در هفته عربی بخوانید، این میزان ساعت را بین ۷ روز هفته تقسیم کنید تا بتوانید هر روز عربی بخوانید.

۳- به تکنیک‌ها توجه کنید: شاید ابتدا کمی خنده‌دار به نظر برسد اگر بگوییم بعضی از تست‌های ترجمه را باید با استفاده از قواعد و برخی از تست‌های قواعد را باید با استفاده از ترجمه بزنید اما این یک تکنیک است زیرا مسلما اگر بخواهید یک سؤال بزرگ ترجمه را کلمه به کلمه معنی کنید کل زمان کنکور به اتمام می‌رسد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما DVDهای عربی گاج را ببینید. قواعدی که دانستن آنها برای ترجمه لازم است در این DVDها آموزش داده شده است، یعنی لازم نیست همه قواعد را برای ترجمه یاد بگیرید.

۴- خوب نگاه کردن به تست‌ها را یاد بگیرید: کسب این مهارت فقط با زدن چندباره تست‌ها امکان‌پذیر است؛ مهارتی که باعث کشف نکاتی تازه می‌شود که شاید در نگاه اول و دوم به آنها پی نبرده‌ باشید.

داوطلبان عزیز! تست‌های کنکور سخت‌تر نشده بلکه پیچیده‌تر شده و ظاهر صورت سؤال با باطنش فرق کرده است، یعنی تست‌ها خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید فقط به شرطی که این ضرب‌المثل را آویزه گوش‌تان کنید؛ «فهم السؤال نصف الجواب». به عنوان مثال در صورت تستی آمده «عیّن‌الخطأ فی المعتل» اما وقتی با دقت نگاهش کنید متوجه می‌شوید این تست اصلا ربطی به معتل ندارد و درباره نکته‌های اعراب فعل مضارع است.

۵- تمرین و ممارست هوشمندانه را سرلوحه کار خود قرار دهید. فقط دانستن مباحث عربی و تکنیک‌های پاسخگویی به سؤالات کافی نیست و باید هم به صورت باطنی سؤال پی برد و هم تمرین و ممارست داشت. مثلا همه می‌دانید که چند نوع «ما» در زبان عربی وجود دارد که مهم‌ترین آنها «ما»ی نفی و «ما»ی موصول به معنی «آنچه» است که آمدن آن در صورت سؤال بعضی اوقات دانش‌آموزان را در مورد مثبت و منفی جمله دچار مشکل می‌کند اما این مشکل برای داوطلبی که تمرین داشته و هوشمندانه و با دقت تست‌ها را بررسی کرده پیش نخواهد آمد زیرا او نیازی به بررسی «ما»‌ در صورت سؤال ندارد و می‌داند «ما» منفی و «ما» در صورت سؤال موصول است. دقت کنید حتی توجه به یک خط ساده زیر کلمات هم می‌تواند راهنمای بزرگی در تست‌زنی باشد.

• گروه چهارم: داوطلبانی که درس را یاد می‌گیرند و خیلی خوب تست می‌زنند اما هنوز معجزه زمان را درک نکرده‌ و برای آن برنامه‌ریزی ندارند؛ همان‌هایی که اگر فقط یک ربع بیشتر وقت داشته باشند می‌توانند عربی‌ کنکورشان را ۱۰۰ بزنند.

• توصیه‌های کاربردی:

۱- مواظب باشید در باتلاق عربی گیر نیفتید: همان‌طور که می‌دانید دفترچه عمومی کنکور ۱۰۰ سؤال دارد که باید در ۷۵ دقیقه به آنها پاسخ داد و عربی دومین درس این دفترچه است، پس داوطلبان وقتی سراغ این درس می‌روند که اکثرا هنوز به طور کامل استرس‌شان برطرف نشده و با شرایط کنکور تطبیق نیافته‌اند، حال تصور کنید این داوطلبان در این شرایط در دام تست‌های زمان‌بر عربی بیفتند و وقتی به خود آیند که تنها یک ربع از زمان برایشان باقی مانده است و تست‌های دینی و زبان‌انگلیسی بدون پاسخ!!! به همین دلیل از اصطلاح « باتلاق» استفاده کردیم پس سعی کنید با عمل به توصیه‌ها در این دام گرفتار نشوید.

۲- قرار نیست همه دروس را ۱۰۰ بزنید: قبل از کنکور مشخص کنید به چه تست‌هایی باید جواب بدهید و چه تست‌هایی را نباید بزنید. تعیین تست‌هایی که نباید بزنید به معنی عدم توانایی شما در پاسخگویی به آنها و کنار گذاشتن‌شان به طور کامل نیست بلکه ارزش زمان این قدر زیاد است که ترجیح می‌دهید در صورت داشتن وقت اضافه به آنها بپردازید. این روش اغلب در مورد ۴ تست‌ درک مطلب و تست مفهوم کاربرد دارد. مثلا می‌توانید زدن ۴ تست مفهومی درک مطلب را به بعد از پاسخگویی تست‌های دینی و زبان انگلیسی موکول کنید و اگر وقت اضافه آوردید، سراغ آنها بروید زیرا هر تست‌ عمومی ۴ درصد نمره دارد؛ حال چه تست عربی باشد و چه تست دینی با این تفاوت که می‌توان در همان مدت زمانی که برای زدن ۴ تست درک مطلب عربی لازم است، ۸ تا ۱۰ تست دین و زندگی را پاسخ داد، پس حیف است که این فرصت به سادگی از دست برود. یادآور می‌شویم که DVDهای عربی گاج به طور مفصل به بحث « مدیریت زمان و مدیریت آزمون» پرداخته است.

چند تذکر مهم برای اینکه چگونه درصد عربی خود را افزایش دهیم؟:

۱- نکات عربی خیلی وقت است که تمام شده و در رویکرد جدید طرح سؤال فقط با عناوین سؤالات بازی می‌شود، مثلا دیگر به جای عبارت «عیّن ممنوع من الصرف»، عبارت «عیّن ألفتحه لیست علامه للنصب» را به کار می‌برند.

۲- بهتر است با چاشنی هوش به تست‌ها جواب دهید. اگر به تست‌های هوش نگاه کرده باشید، حتما دیده‌اید که در آنها عموما از علامت استفاده شده است و این موضوع حداقل در تست‌های عربی به چشم می‌خورد. علامتی مانند، « »، ( )، – ، : ، / و … .



منبع :مکتبستان

  • 1277 نفر
ادامه مطلب

دانلود سوالات و پاسخ تشریحی کنکور سراسری سال 94 رشته زبان های خارجه

 

 

 


دانلود سوالات زبان تخصصی داخل و خارج کشور 94

دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور زبان خارجی


 

 

 

پسورد فایلهای فشرده : www.konkur.in

  • 1182 نفر
ادامه مطلب

کارگاه خیلی خیلی مهمی که می تونه باعث بشه تراز و درصدهای آزمون های شما افزایش پیدا منه



سلام خدمت همه دانش آموزان ، داوطلبان کنکور و اولیا محترم شون

 امیدوارم که حالتون در این روزهای بارانی نیمه پاییز خوب باشه و انشالله که همه عزاداری ها و نذورات مورد قبول واقع بشه

امروز جلسه کارگاهی 10 آبان براتون آماده کردیم. این جلسه کارگاهی در مورد مدیریت و پیش بینی نحوه عملکرد در آزمون های آزمایشی ، چند روز مانده به کنکور آزمایشی بکار میره که خیلی میتونه در جهت افزایش سرعت عمل ، کاهش بی دقتی و غلط نزدن ها بهتون کمک کنه. با روش ساده ای که براتون گفته میشه ، همگی می تونید با در نظر گرفتن شرایط خودتون بهترین عملکرد رو در سر جلسه آزمون داشته باشین و برای انواع درس ها و سوالات نحوه برخورد شما متفاوت از آنچه که اکثر داوطلبان به اشتباه انجام میدن باشه . مثلا اگر درس عربی برات از همه سخت تره آیا میدونی کی باید به تست هاش جواب بدی و چه تست هایی باید بذاری کنار کامل  ؟ یا در کدام زمان مقرر چند تا تست بزنی و ازش رد بشی ؟ و یا اصلا اینکه میدونی در مرحله اول از کدام مباحث جواب بدی گام بعدی هم تحلیل و بررسی عملکرد شما در سر جلسه آزمون هست که صد البته می تونه حلقه آموزشی فرآیند مطالعه تکمیل کنه و به شما این اطمینان بده که با توجه به وضعیت شما ، بهترین راه برای کم کردن مشکلات اجرایی چیه .آیا تستی که در سر جلسه آزمون غلط میزنی در منزل درست جواب میدی ؟

 آیا نکته ای که سر جلسه یادت نمیاد می تونی در منزل بداهه به یاد بیاری و سوال مورد نظر پاسخ بدی ؟

یا اینکه مشکلاتی بر مبنای کمبود بنیه علمی یا تست دام دار باعث شده تا نتونی نتیجه خوبی بگیری ...


برای مدیریت قبل از آزمون و تحلیل و ارزیابی پیشرفته بعد از کنکورهای آزمایشی این کارگاه دانلود کنید


لینک اصلی


لینک کمکی

  • 3561 نفر
ادامه مطلب
اولین کارگاه مشاوره تحصیلی تخصصی کنکور رشته هنر . سخنران استاد افشار

در سال های اخیر با گسترش کمی و کیفی امکانات آموزشی برای دو رشته ریاضی و تجربی باعث شد تا طیف خاصی از داوطلبان بدون شناخت صحیح از استعدادها و تونایی های خود به سمت این رشته ها گرایش پیدا کنند و با توجه به عدم اطلاع رسانی صحیح و جامع راهیابی به رشته های تخصصی شاخه هنر و همچنین بی مهری قرار گرفتن آن توسط انتشارات ، مدارس ، آموزش پرورش ، مشاوران و ... باعث شد تا شاهد اطلاعت بسیار محدود و بعضا" اشتباه در زمینه هدایت تحصیلی این گروه باشیم

در این کارگاه که در خانه هنر تهران برگزار شد ، سعی شده تا در مورد نکات ظریف برنامه ریزی و مشاوره تخصصی رشته منحصرا هنر و نحوه مطالعه موثر گروه هنر در کنکور از اسفند تا خرداد94 و همچنین معرفی رشته ها و انتخاب رشته کنکوری ها رشته هنر (بخصوص در مورد آزمون تشریحی و عملی رشته های نیمه متمرکز) و داوطلبان علاقه مند انتخاب رشته سال دوم دبیرستان به این دسته رشته ها بطوری متفاوت و تخصصی تر صحبت کنیم ، که بخش اول آن هم اکنون قابل دانلود می باشد ..


دانلود مشاوره رشته هنر از لینک مدیا فایر


دانلود همایش تخصصی رشته منحصرا هنر



Notice

مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور رشته منحصرا هنر

09358960503

  • 1555 نفر
ادامه مطلب

حمایت از همایش ها