loading...

مشاور کنکور ۱۴۰۲ _ برنامه ریزی علیرضا افشار حضوری و غیر حضوری

بازدید : 447

هرچیزی که باید در ارتباط با کنکور ۱۴۰۰ بدانید


تفاوت کنکور 1400 با کنکور سال های گذشته

جدای از اینکه برگزاری کنکور سراسری از سال ۹۸ در نظام جدید کلید خورد و رسما اولین ویرایش جدید از کتاب ها و آزمون های کنکوری رونمایی شد می توان گفت که در سال ۱۴۰۰ با تجربه دو سال کنکور در نظام جدید عملا مشکلی با عدم تطبیق داوطلبان و مشاوران و دبیران نداریم.

اما مساله ای که کنکور امسال را در مقایسه با سایر کنکورهای گذشته متمایز می کند فاصله زیاد بین امتحانات یازدهم دبیرستان مدارس و تاریخ برگزاری کنکور ۹۹ است .

همانطور که می دانید به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس از اسفند تا به امروز ، تاریخ برگزاری امتحانات نهایی دوازدهم دبیرستان و کنکور سراسری ۱۳۹۹ به تعویق افتاد و این دو بیش از سال های گذشته از هم فاصله گرفتند.

این امر باعث می شود تا داوطلبان کنکور 1400 (دانش آموز یازدهم دبیرستان حال حاضر) برای شروع پروسه آمادگی خود برای کنکور سال آینده به فراخور شرایط به وجود آمده حساسیت و توجه کمتری داشته باشند ؛ چون عملا بخش زیادی از تمرکز مشاوران ، آزمون های آزمایشی و تدریس اساتید در کلاس های درس معطوف به کنکور 99 می باشد و رسما تا پایان این زمان نمیتوان از دست اندرکاران آموزش انتظار داشت که با تمرکز و ساعت کاری بالا روی کنکور ۱۴۰۰ کار کنند .

برای کنکور ۱۴۰۰ از چه زمانی شروع کنیم ؟

همه ساله فاصله بین امتحانات یازدهم دبیرستان و برگزاری کنکور نهایت ۳ هفته بود اما امسال این فاصله به بیش از ۸ هفته خواهد انجامید.

پس با توجه به این تغییر مهم باید هرچه سریع تر برای کنکور ۱۴۰۰ شروع به مطالعه و برنامه ریزی کنیم و نگذاریم فصل تابستان (بهترین فرصت برای جلو زدن از رقبای کم خیال و کند تر) به روزهای منتهی به ماه شهریور برسد .

چه زمانی برای کنکور 1400 کتاب تست بخریم ؟

همچنین با توجه به تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1399 نباید انتظار داشته باشید منابع جدید التالیف و تازه ویرایش شده با آخرین تغییرات کتاب های درسی و شامل تست های سال ۹۹ زودتر از شهریور و مهر در بازار موجود باشد ؛ پس بهترین کار استفاده از کتب کمک درسی سال چاپ قبل (سال ۹۸) است .

خوشبختانه میزان تغییرات منابع در نظام جدید بصورت جزئی بوده و تغییرات و اصلاحات به قدری نیست که با مطالعه کتب کمک درسی سال گذشته به مشکل جدی بربخورید .

 

چند تذکر برای انتخاب های مهم در کنکور ۱۴۰۰

 

آزمون آزمایشی کنکور 1400

در انتخاب کنکور آزمایشی حتما به چیدمان برنامه آزمون دقت کنید ؛ بطور مثلا آزمون های تعاونی سنجش در تابستان سال های گذشته حجم بسیار کم و شامل یکی از پایه ها بودند که عملا برای ۳ ماه تابستان کار ناچیزی است و بنابراین اصل فشار کاری روی داوطلب در فصل پاییز و زمستان خواهد افتاد .

یا مثلا آزمون های گزینه دو در تابستان شامل مباحث دوازدهم دبیرستان نخواهد بود ؛ حال اگر داوطلب کنکوری بخواهد با کلاس استادی پیش رود که اعتقاد دارم باید مباحث دوازدهم در تابستان تدریس شود ، به مشکل برخواهد خورد .

تعداد دفعات مرور مباحث برای هر درس در آزمون و همچنین کیفیت تست های انتخاب شده برای آزمون نیز اهمیت دارد که مثلا در کانون قلمچی برای آزمون های تابستان زیاد از تست های کنکورهای سالهای قبل استفاده می شود که اینکار بجای طرح تست های با کیفیت خیلی قابل دفاع نیست.

 

بخاطر داشته باشید در انتخاب کنکور آزمایشی فاکتور های جامعه آماری آزمون ، کیفیت طرح سوالات آزمون ، برنامه ریزی و دوره های آزمون و خدمات و هزینه های موسسه را بررسی کنید و شبیه ترین کنکور آزمایشی برحسب شرایط خود و با پیشنهاد مشاورتان را انتخاب کنید .

مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار در قسمت آزمون های تالیفی کنکور ، اپلیکیشن مشاوریار و همچنین طرح های کلاس مشاوره آزمون های مختلفی برای شما فراهم کرده است که برای آمادگی هرچه بیشتر بهتر است از آن استفاده کنید.

کلاس کنکور و مدرسه برای کنکور ۱۴۰۰

در انتخاب کلاس کنکور یا مدرسه برای مقطع دوازدهم حتما به سابقه اساتید مجموعه در شهر خودتان دقت کنید و ترجیحا از ثبت نام در کلاس مشاوره یا تدریس اساتیدی که ار زرومه و سوابق آنها اطلاع ندارید اجتناب کنید.

دیده شده که برخی مدیران آموزشی با رونمایی و تبلیغ اساتید درجه چندم کنکور به اسم بزرگان کنکور ایران سعی در جذب حداکثری و پیش فروش آرزوهای محال برای قبولی پزشکی و … را می کنند .

همچنین در انتخاب تعداد کلاس های خود نیز نهایت دقت را بعمل بیاورید تا در خلال طول سال تحصیلی و بازگشایی مدارس به مشکل کمبود زمان برنخورید .

در انتخاب مدرسه برای پایه دوازدهم هم بهتره مدرسه ای را انتخاب کنید که حالت مدرسه کنکور را داشته باشد ؛ یعنی تمام نیاز آموزشی پایه و دوازدهم شما را با آموزش و حل تست مدون و منظم حمایت کند .

متاسفانه برخی مدارس با ارائه پیشنهاد کلاس های فوق برنامه صرفا هزینه های زیادی را به خانواده ها متحمل می کنند اما در عمل بخاطر عدم استفاده از اساتید مجرب و یا نداشتن برنامه ای برای پایه های دهم و یازدهم باعث می شوند که داوطلبان کنکور عینا همان زمان را در کلاس های بیرون یا فیلم های آموزشی نیز دنبال کنند و این یعنی اتلاف وقت یک کنکوری.

منابع کنکور 1400

درباره موضوع منابع کنکور باید در جلساتی مجزا به تفکیک درباره نقاط ضعف و قوت سیستم های مختلف یادگیری حضوری و غیرحضوری صحبت کنیم ؛ اما تا همین جا بدانید که بسیاری از رتبه های برتر کنکورهای سال های گذشته از کتب کمک درسی کنکور استفاده می کردند و با حل تست و تمرین از منابع متنوع مهارت و تسلط خود را به روی دروس بالا برده اند .

پس بهتر است اولین انتخاب شما کتاب تست کنکور باشد و در صورت بروز مشکل با آنها می توان به سمت فیلم های آموزشی کنکور یا کلاس های آنلاین رفت .

دقت کنید منابع خود را با مشورت مشاور بی طرف و نه با پیشنهاد موسسات آموزشی انتخاب کنید تا با هزینه ای منطقی گلچینی از بهترین ها را داشته باشید ؛ همچنین برخی منابع برای مقاطع تکمیلی باید مورد استفاده  قرار بگیرند و برای شروع آموزش کنکور بهتر است از منابع ساده تر شامل تست های سراسری و پاسخنامه های مفصل استفاده شود .

 

انتخاب مشاور کنکور ۱۴۰۰

این روزها صدها برابر منابع و جزوه ها و اساتید دروس ، مشاور تحصیلی کنکور داریم . به لطف فرصت وجود فضای مجازی در زمینه های مختلف بسیاری ها خود را راهنما و صاحب نظر معرفی می کنند که مشاورین کنکور هم جز این دسته پر مخاطب قرار می گیرند .

در انتخاب مشاور تحصیلی به چند اصل مهم توجه کنید . اول اینکه آیا فرد مشاور مستقل است یا اسم او در کنار مجموعه ای برده می شود . عمده مشاوران تبلیغاتی برای جذب موسسات و کلاس ها و آزمون های آزمایشی و بخصوص منابع کنکور فعالیت می کنند و بصورت پورسانتی از جذب هر کدام از داوطلبان کنکور به سیستم و متناسب با سودهی آنها حقوق می گیرند که مسلما این افراد گزینه های مناسبی برای مشورت برای شما نخواهند بود .

دوم اینکه آیا مشاور تحصیلی شما سوابق اجرایی برجسته و قابل دفاعی دارد . این روزها کم نیستند افرادی که مدعی ابتکار و خلاقیت در سیستم آموزشی کشور شده اند و رتبه های برتر کنکور را جزئی از رزومه خود می دانند .

روش های مشاوران مجرب را در قالب فیلم و پادکست و مقاله گردآوری و بازنشر می کنند و برای خود اعتباری می سازند . اما آیا بهترین مدیران آموزشی کشور به آنها اعتماد دارند ؟ چند بار در همایش های استانی کنکور و کشوری دعوت شده اند؟

چند سال سابقه همکاری قابل دفاعی با مدارس سخت گیر سمپاد و موسسات آموزشی معتبر کلان شهرها دارند؟ آیا تحصیلات آکادمیک در زمینه علوم تربیتی و مشاوره و روانشناسی دیده اند یا صرفا با تجربه کنکور خود مشاوره می دهند ؟ بنظر شما چگونه رتبه برتر کنکور سال اخیر که در اولین تجربه کنکور خود موفق شده است درک متقابل از شرایط  و روحیات یک پشت کنکوری چندین ساله را دارد ؟

<<فراموش نکنید که استادی ضعیف فقط یک درس کنکور شما را خراب میکنه ، اما مشاور کنکور حتی متوسط یکسال شما را تباه خواهد کرد.>>

سوم آنکه بعد از انتخاب فرد مجرب برای مشاوره حتما دقت کنید که مشاوره و برنامه ریزی او اختصاصی برای شما باشد.

متاسفانه دیده شده چهره علمی و قابل قبول مشاوره ای که در جمع یک کلاس و یا برای همه شاگردان هم رشته ای خود صرفا یک برنامه مثل هم را ارائه می کند.

فکرش را کنید برای همه داوطلبان کنکور 1400 تجربی که آزمون قلمچی ثبت نام کردند یک برنامه مثل هم (بدون در نظر گرفتن ویژگی های شخصی ، شرایط علمی و ضعف و قوت ها) یا حتی کار نظارت و پاسخگویی به پرسش های کنکوری خود و … را به دلیل تراکم جمعیت و شلوغی خود به دستیاران کم تجربه خود واگذار می کند ؛ یعنی شما اسما از آقا/خانم ایکس مشاوره میگیرید اما او در جریان کار شما نیست و صرفا شما را با تیمی از دستیاران خود طرف خواهد کرد .

ویدیو توضیحات استاد علیرضا افشار برای شروع کنکوری های 1400 را در سایت اصلی ما به آدرس زیر ببینید :

www.AlirezaAfshar.org 

برای نمایش این مطلب لطفا عضو شوید و در صورتی که قبلا عضو شدید از وارد شوید
عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مشاوره استاد علیرضا افشار پنجشنبه 26 تیر 1399 زمان : 2:13 نظرات (0)
بازدید : 1053

چگونه برای کنکور خلاصه نویسی،حاشیه نویسی و نت برداری کنیم؟



نکات مهم خلاصه نویسی برای کنکور

یکی از ابزارهای مفید در جهت مرور دروس، استفاده از خلاصه‌نویسی‌ هایی است که بعد از چند مرحله تست زدن و مسلط شدن، هر کنکوری برای خود می‌نویسد.

کم‌حجم بودن خلاصه‌ ها

مراقب باشید حجم خلاصه ها از جزوه و منبع مطالعه و تمرینی شما بیشتر نشود! هدف از خلاصه نویسی صرفه جویی در زمان است،خلاصه نویسی با جزوه نویسی متفاوت است.

خلاصه باید حجم کمی داشته باشد تا فرد حوصله مرور آن را داشته باشد و فرد با مرور آن از جزء به کل برسد.

تفکیک نکات مهم از نکات بی‌ اهمیت در خلاصه نویسی کنکور

در خلاصه‌نویسی، مطالب سخت و فرار که فرد با آن‌ها مشکل دارد نوشته می‌شود و در نتیجه خلاصه هر فرد مختص همان فرد است.

هر ساله افراد زیادی اقدام به فروش خلاصه نویسی رتبه های برتر میکنند در حالی که این خلاصه ها ارزش چندانی ندارد و خلاصه هر فرد منحصربه فرد است و باید بر اساس نقاط قوت و ضعف داوطلب نوشته شود.

آفت خلاصه‌نویسی نکردن در کنکور

در این صورت در مواجهه با هر فصل فرد 2 دیدگاه دارد : یا ایرادی که در یک یا چند بخش از آن فصل را دارد به کل آن فصل تعمیم می‌دهد و به دوباره خوانی رو می‌آورد . یا به علت نداشتن خلاصه‌ نویسی از مبحثی که در آن فصل مشکل داشت غافل می‌شود و فکر می‌کند که به کل فصل مسلط می‌باشد.

داشتن یک خلاصه با کیفیت به دوره و مرور شما سرعت میبخشد و باعث افزایش سرعت مطالعه میگردد.

خلاصه نویسی هر درس در کنکور چگونه است؟

از آنجایی که روش مطالعه دروس تحلیلی و روش مطالعه دورس توصیفی متفاوت است، یک داوطلب قوی روش برخورد با دروس مختلف کنکور را میداند و این تفاوت ها را در خلاصه نویسی نیز لحاظ میکند.

روش خلاصه‌نویسی دروس حفظی –  موردی

در کتاب درسی زیر کلمات مهم ( مثل معنی واژه‌ های فرار و سخت) خط می‌کشیم ، هایلایت می‌کنیم یا فلش کارت می‌سازیم.

این روش در جمع بندی زبان انگلیسی کنکور ،بخش لغات عربی و همچنین پیشرفت ادبیات فارسی کنکور بسیار موثر است به خصوص برای کسانی که دایره لغوی محدودتری دارند.

روش خلاصه‌ نویسی دروس حفظی – موضوعی (پاراگرافی)

در کتاب درسی یا درسنامه اصلی زیر جملات مهم خط می‌کشیم یا هایلایت می‌کنیم.اکثر بخش های دین و زندگی کنکور بخش های حفظی شیمی و حفظیات زیست شناسی و تعدادی از دروس رشته انسانی مانند تاریخ،جغرافیا و… در این دسته بندی قرار میگیرند.

نت برادری و خلاصه نویسی برای جمع بندی نکات مهم شیمی کنکور بخشی از مباحث راحت زیست شناسی و جمعبندی دین و زندگی کنکور میتواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

روش خلاصه‌نویسی دروس تحلیلی – محاسباتی

تست‌های مشکل را علامت‌دار می‌کنیم تا با مرور این تست‌ها، کل فصل مرور شود.در این دسته بندی اهمیت حل تست و تمرین بسیار بیشتر از سایر دسته بندی هاست از این رو دوره و مرور نیز با حل تست است و نقاط ضعف و ایرادات را در قالب تست مشخص میکنیم.

استفاده از منابع جمع بندی کنکور که آزمون های جامع را در خود جا داده است برای این دسته میتواند مفید باشد.

این روش بیشتر برای جمع بندی ریاضی کنکور ،بخش محاسباتی شیمی و جمع بندی فیزیک کنکور همینطور استفاده میشود.

روش خلاصه‌ نویسی دروس تحلیلی – فهمیدنی

حاشیه‌ نویسی می‌کنیم. برداشت‌های خود از مطلب را به زبان خودمان در کنار درسنامه آن مطلب یادداشت می‌کنیم.

برای جمعبندی عربی کنکور به خصوص بخش قواعد آن از میتوان از این روش خلاصه نویسی استفاده کرد.

اکثر بخش های زیست شناسی نیز در این دسته بندی قرار میگیرند که سهم زیادی در موفقیت داوطلبان رشته تجربی نیز دارد.

آپدیت کردن و بروزرسانی خلاصه‌ها

خلاصه‌ها باید هر چند مدت یک‌بار آپدیت شوند چون بعد از چند بار مرور و تست‌زنی، فرد به برخی از نکات خلاصه‌ها مسلط می‌شود پس می‌تواند آن‌ها را حذف کند یا یک سری نکات جدید به آن اضافه کند.

و در آخر باز تاکید میکنیم که خلاصه نویسی امری شخصی است و استفاده از خلاصه های شخصی دیگران فایده ی چندانی برای شما نخواهد داشت.

مشاوره های مورد نیاز دیگر برای شروع کنکور 1400

ویژگی برنامه استاندارد برای کنکور ۱۴۰۰

بهترین منابع کنکور ۱۴۰۰ کدامند ؟

انتخاب بهترین مشاور کنکور

بهترین استفاده از تابستان کنکور 1400






 برچسب ها
برای نمایش این مطلب لطفا عضو شوید و در صورتی که قبلا عضو شدید از وارد شوید
عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مشاوره استاد علیرضا افشار شنبه 10 خرداد 1399 زمان : 16:37 نظرات (1)
بازدید : 881

از اونجایی که کنکور عقب افتاده از خرداد هم میشه تو کنکور 99 موفق شد؟

نقش مهم سه ماه آخر برای موفقیت داوطلبان کنکور

بسیاری از داوطلبان کنکور از بنده به عنوان مشاور سوال می پرسند که استاد این سه ماه آخر چیکار کنیم که بهترین نتیجه را برای کنکور دریافت کنیم؟

بسیاری از دانش آموزان داوطلب دیگر که از تسلط کمتری برخوردارند، می پرسند که چگونه انگیزه داشته باشیم برای خواندن و تلاش کردن؟ آیا دیر نشده است؟

نکات مهم برای موفقیت در سه ماه آخر کنکور 99

در جواب به همه ی این سوال ها بنده نکاتی را ذکر می نمایم:

نکته اول) داوطلب کنکوری ما نباید به این موضوع فکر کند که دیر شروع کرده ام؛و باید این جمله را فراموش کند.گاهی برخی از شما داوطلبان ،کنکور را جدی نمی گیرید و با خودتان می گویید که اگر قبول نشدم میرم فلان کار را می کنم و یا می گویید حالا که دیر شده است و من تلاشم را می کنم ولی اگر نشد هم مشکلی ندارد و سال بعد می خوانم و از این قبیل فرار کردن ها برای خودتان درست می کنید.

این نوع طرز فکر مشکل دارد و شما هرگز نباید نا امیدانه با خودتان رفتار کنید.اگر نزد مشاور تحصیلی بروید و در فضای کلاس و کنار سایر کنکوریان قرار بگیرید آن وقت متوجه خواهید شد که موضوع را  تا چه حد جدی نگرفته بوده اید و هرگز دیر نشده است و هنوز کلی فرصت در انتظار شما است.

نکته: امسال به دلیل عقب افتادن کنکور 99، فرصت بیشتری نیز برای داوطلبان متوسط رو به پایین کنکوری فراهم شده است.

نکته دوم) شما به عنوان داوطلب کنکور، جمله ی از فردا شروع می کنم را باید به طورکامل فراموش کنید.از همین لحظه و از همین ساعت شروع به خواندن کنید و راه فرار برای ذهن خود، با این جمله درست نکنید.

خودتان را بلاتکلیفی در 3 ماه پایانی کنکور نجات دهید

نکته سوم) دانش آموزان داوطلب کنکوری عزیز شما هرگز نباید بلاتکلیف بمانید،یعنی این که به خود نگویید حالا چه کنم؟ چجور شروع کنم؟ اصلا از کجا شروع کنم؟…در این خصوص حتما به مشاور رجوع کنید و یا حتی با یکی از دوستان با انگیزه و کنکوری خودتان صحبت کنید.

نکته چهارم) کنکوری ما،حزب باد نباشید.به طور مثال با خود تصمیم می گیرید فلان آموزشگاه که قول تضمینی آموزش داده است برویم و در کلاس هایش شرکت کنیم و یا دوست داوطلب تان در کلاس های آنلاین شرکت کرده پس شما هم تصمیم می گیرید در آن ها شرکت کنید و یا پکیج تضمینی آموزشگاه دیگری را  خریداری می کنید و از این قبیل تصمیم های حزب بادی می گیرید.

حتی اگر دوستان داوطلب شما برای خودشان برنامه دارند و یا منابع خاصی در نظر دارند دلیل بر این موضوع نیست که این برنامه برای شما هم مفید خواهد بود و باید همان برنامه را پیش بگیرید.

نکته: داوطلبان کنکوری، تنها خودتان باید برنامه ریزی مستقل که برای شما مفید خواهد بود را برای خود تعیین کنید.


تفکر بازنده در سه ماه پایانی نداشته باشید

نکته پنجم) طرز فکر تلاش گر بودن و در عین حال بازنده بودن برای داوطلبان مانند ویروس است.یعنی داوطلب فکر کند چه بخوانم و چه نخوانم دیگر دیر شده است و شانسی برای قبولی در کنکور ندارم.

یا خودش را با داوطلبانی که زودتر شروع به خواندن کرده اند و در آزمون های آزمایشی شرکت کرده اند و تراز های بالایی گرفته اند،مقایسه می کند و فکر می کند در مقابل آن ها شانس خود را از دست داده است؛ و با خود فکر می کند تلاش می کنم اما امیدی ندارم.

داوطلب کنکوری عزیز، همین حالا شروع به خواندن بکن و صبور باش!این موضوع که سایر داوطلبان زمان بیشتری گذاشته اند دلیل بر این نمی باشد که شما شانس خود را از دست داده اید افزایش تراز آزمون نیاز به تلاش و استمرار دارد.

شما می توانید در زمان کمتر به همان نتیجه ی دلخواه نیز برسید.مانند بعضی از ورزشکار ها که در سن بالاتر و بعضی دیگر از آن ها در سن پایین تر و زودتر به مدال دست پیدا می کنند.

هر روز بهتر از دیروز باشید

نکته ششم) هر داوطلب کنکور باید نسبت به دیروز خود بهتر باشد.فرقی نمی کند شما روزی ده ساعت درس می خوانده اید یا روزی بالای پانزده ساعت! این مسئله مهم است که اگر می خواهید در زمان کمتری نتیجه بگیرید حتما باید نسبت به شرایط قبل خود پیشرفت کرده باشید.به طور مثال نسبت به قبل خود ده دقیقه بیشتر تست بزنید و یا ده دقیقه کمتر بخوابید و به طور مستمر افزایش ساعت مطالعه داشته باشید.

نکته: فرمول کیفیت نسبت کار به زمان است.هر چه مخرج (زمان)کم بشود، بازده و کیفیت بالاتر می رود به افزایش کیفیت مطالعه خود توجه داشه باشید.

برای موفقیت در کنکور وسواس نداشته باشید

نکته هفتم) دواطلب کنکوری عزیز هرگز وسواسی نباشید،یعنی چی؟ یعنی حتی اگر کم تسلط دارید نگران نباشید و بدانید که با حل تست و تمرین درست می شود؛ حالا اگر مدام دنبال فیلم ها و dvd های آموزشی مختلف بگردید و بترسید بی شک خسته شده و کم می آوردید.

مستقیم سراغ درس نامه بروید و فرمولی که تست را حل می کند مطالعه نمایید و یا بهترین روش این است که تست ها را با حل و پاسخ نامه ی آن ها بخوانید و همین طور پیش بروید تا دیگر خودتان تست های بعدی را پاسخ داده یا حل کنید.

وسواس در انتخاب بهترین منابع کنکور

نکته هشتم) در مبحث منابع مختلف افراط نکنید!  داوطلبان کنکوری، همین حالا به سمت کتابخانه ی خود بروید و تنها کتاب ها و بهترین منابع جمع بندی کنکور را که می خواهید مطالعه کنید نگه داشته و باقی منابع را از کتابخانه خارج کنید.

داوطلبی که برای مطالعه منابع مختلف را ببیند دچار استرس و وسواس شده و نمی داند کدام را بخواند و یا گاهی روی درس خاصی با افراط زمان گذاشته و تست می زند و وقت نمی کند بعضی از درس های دیگر را بخواند و یا تست بزند.

بنده به هشت نفر از زتبه های تک رقمی مشاوره داده ام از جمله رتبه 1 کنکور 98 و همه ی این رتبه های برتر کنکور منابعی که مطالعه می کردند همین منابعی بود که بیشتر داوطلبان دارند فقط روش و نحوه ی مطالعه شان فرق داشت یعنی قلق خودشان را می شناختند.

نکته: داوطلبان کنکور برای موفقیت مد نظر خودتان، تنها کافی است همین اندک منابعی خاصی را که در اختیار دارید تمرین و تکرار کنید.

روش درست استفاده از کلاس های آنلاین

نکته نهم) داوطلبان کنکوری که در کلاس های آنلاین شرکت می کنید؛ حواس تان باشد که همه ی مباحث در این کلاس ها درس داده می شود یا نه! و گاهی ممکن است در این کلاس ها دو مبحث سنگین پشت هم آموزش داده شوند و لازم نیست شما هم زمان با کلاس آنلاین پیش بروید.

مبحثی که اول آموزش داده می شود را ببیند و زمانی که مطمئن شدید مباحث قبلی را کامل متوجه شده اید، فیلم مبحث بعدی را به صورت آفلاین ببیند؛ همان طور که بارها گفته ام در کنکور کیفیت مهم تر از زمان است.

در سال کنکور طمع کار نباشید!

نکته دهم) کنکوری نباید طمع کار باشد، یعنی متاسفانه برخی از مشاوران یا آموزشگاه ها دنبال طعمه هستند و وعده های توخالی مانند تضمین صد در صد قبولی و امثال این موارد را می دهند.اگر شما طمع کنید و به دام این گونه از موسسات بیافتید علاوه بر هزینه ی مالی، زمان طلایی خود را هم از دست می دهید.شما مسیر خود را با تلاش و بدون وسواس پیش بروید تا به رتبه ی دلخواه و یا بهتر است بگوییم به بهترین حالت خود برسید.

نکته یازدهم) به عنوان داوطلب با افرادی که مناسب نیستند صحبت نکنید: برخی افراد یا برخی از داوطلبان که خودشان کم کار هستند ممکن است به شما بگویند فایده ندارد و الان دیر است یا هر مسئله ی دیگری که شما را نا امید کند و اثر نامطلوب روی شما بگذارد بیان کنند.

داوطلب عزیز از الان تلاش کردن را شروع بکن؛ تا بعد ها حسرت نخوری و اگر حسرتی در گذشته است؛ اکنون وقت جبران است.

برای موفقیت در 3 ماه مباحث را مدیریت کنید

نکته دوازدهم) برای داوطلبان کنکور مدیریت مباحث بسیار اهمیت دارد.یعنی داوطلب روی مباحث و درس هایی که کم تسلط دارد و در آن ها ضعیف تر است بیشتر وقت بگذارد و با مرور زمان و پیدا کردن تسلط مناسب درس های دیگر را نیز به صورت  جمع بندی شناور پیش برده و خود را بسنجد.

پیشنهاد بنده این است که به سایت ما Alirezaafshar.org مراجعه فرمایید و اگر در نقطه ی صفر هستید از پنجاه تست روان و آسانی که در سایت قرار داده ایم شروع به مطالعه کنید و اگر کم تسلط هستید از بین کم تسلطی های خود دروس و تست هایی که ما به صورت زنجیره ای پیشنهاد داده ایم را انتخاب نمایید.

نتیجه گیری پایانی موفقیت سه ماهه در کنکور ۹۹

داوطلب کنکوری باید از سه ماه آخر کنکور نزدیک به کنکور خود نهایت استفاده را بکند و به این فکر نکند که تا الان بد خوانده است و این را بداند که سایر داوطلبانی که بیشتر زمان گذاشته اند هنوز به چیزی بیشتر از آن ها دست نیافته اند، و فقط تا این جای کار خوب پیش رفته اند.

در حال حاضر نه رتبه ای و نه دانشگاهی مشخص شده است و شما نیز می توانید در همین زمان اکنون به رتبه مورد نظر خود برسید.با مثالی گفته های خود را تمام می کنم:

در مستندی از زبان مربی منچستر بیان شده است  که زمانی با یک تیم حرفه ای بازی داشتند و در نیمه ی اول سه تا گل از این تیم عقب می مانند و بین دو نیمه مربی به بازیکنان خود می گوید تنها روی گل اول تمرکز کنید. وقتی نیمه ی دوم بازی از راه می رسد بازیکنان گل اول را می زنند و کمی روحیه می گیرند و سپس گل دوم را می زنند و بعد از آن انگیزه ی بیشتری در تیم به وجود می آید و در آخر با همان انگیزه و گل اول بازی را پنج به سه از تیم حریف می برند.

 

مشاوره کنکور مرتبط : آموزش جمع بندی کنکور99

مشاوره تحصیلی دوران کنکور : همزمانی جمع بندی کنکور و امتحانات نهایی دوازدهم

مشاوره کنکور دوران جمع بندی : بهترین روش مدیریت زمان در آزمون

ویدیو استاد علیرضا افشار در مورد موفقیت 3 ماهه کنکور 99 با توجه به تعویق کنکوررا در سایت اصلی ما به آدرس زیرببینید: 

www.AlirezaAfshar.org

برای نمایش این مطلب لطفا عضو شوید و در صورتی که قبلا عضو شدید از وارد شوید
عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مشاوره استاد علیرضا افشار شنبه 10 خرداد 1399 زمان : 16:29 نظرات (0)
بازدید : 1255

چه مباحثی در کنکور نظام قدیم و جدید سال ۹۹ حذف شده است؟


بعد از اطلاع رسانی حذفیات امتحان نهایی و کنکور 99 توسط مرکز مشاوره تحصیلی علیرضا افشار در این پست به تحلیل و بررسی حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید پرداختیم تا با ذهنی آزام تر به جمع بندی کنکور از خرداد بپردازید.

حذفیات کنکور 99 نظام قدیم و جدید دروس عمومی (کلیه رشته ها)

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید ادبیات فارسی

بخاطر طرح سوالات مبحثی برای هر دو نظام پیشنهاد می کنم تمامی مباحث مطالعه شود و به حذفیات توجه نشود.

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید زبان انگلیسی

نظام جدید: پیشنهاد می کنم در درس زبان نیز بدون توجه به حذفیات درس ۳ دوازدهم مطالعه شود.

(بخشی از مجهول زبان انگلیسی در درس ۱ دوازدهم بیان شده و واژگان این درس نیز می تواند به صورت غیرمستقیم در درک مطلب ها و کلوز تست مورد طرح سوال قرار بگیرد)

نظام قدیم : مطالعه کلیه مباحث

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید دین و زندگی

نظام جدید: درس ۹و ۱۰ دوازدهم حذف

نظام قدیم : مطالعه کلیه مباحث

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید عربی

نظام جدید: قواعد درس ۴ (مفعول) حذف شود اما ساختار جمله دهم دبیرستان را بخوانید

نظام قدیم : فقط قسمت مفعول به اول دبیرستان مطالعه شود

حذفیات کنکور 99 نظام قدیم و جدید دروس تخصصی (رشته ریاضی)

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید گسسته

نظام جدید: از فصل آخر اصل لانه کبوتری و شمول و عدم شمول حذف شود اما جایگشت (ترکیبیات) را بخوانید

نظام قدیم: مشابه مباحث حذفی بالا از کتاب جبر و احتمال و گسسته حذف شود

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید هندسه

نظام جدید: فصل بردار بجز تعریف فضای ۳ بعدی حذف شود

نظام قدیم : مشابه مباحث حذفی بالا از کتاب هندسه تحلیلی فصل ۱ حذف شود

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید حسابان

نظام جدید: تا انتهای فصل ۴ مبحث آهنگ تغییر متوسط و لحظه ای کار شود (فصل ۵ کامل حذف)

نظام قدیم : کاربرد مشتق حذف شود (اکسترمم ، صعود و نزول ، عطف و تقعر و رسم نمودار و …)

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید فیزیک

نظام جدید: از فصل فیزیک اتمی از مدل اتمی بور تا انتهای کتاب حذف

نظام قدیم : دو فصل پایانی فیزیک پیش دانشگاهی حذف شود بجز : اثر فوتوالکتریک ، انرژی فوتون ، طیف پیوسته و خطی و طیف های گسیلی و نشری خطی هیدروژن ، تابندگی ، ریدبرگ

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید شیمی

نظام جدید: فصل ۴ از آمونیاک تا انتهای کتاب حذف شود (بجز فرآیند هابر که در پایه دهم نیز داریم)

نظام قدیم : فصل تعادل تا پایان ثابت تعادل مطالعه شود و مابقی (عوامل موثر بر ثابت تعادل ، تغییر در سامانه های گازی ، اصل لوشاتلیه و …) حذف شود

حذفیات کنکور 99 نظام قدیم و جدید دروس تخصصی (رشته تجربی)

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید زیست شناسی

نظام جدید: فصل ۸ دوازدهم حذف شود ؛ فصل ۷ بجز گفتارهای ۱و۲ (مراحل مهندسی ژنتیک و فناوری مهندسی در پروتئین و بافت) حذف شود

نظام قدیم : فصل تکلونوژی زیستی تا اول کاربردهای مهندسی ژنتیک در کشاورزی و پزشکی و جانوری مطالعه شود (کاربردها حذف شود)

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید ریاضی تجربی

نظام جدید: فصل ۶ و ۷ کامل حذف شود (احتمال بجز احتمال کل مطالعه شود)

نظام قدیم : از فصل مقاطع مخروطی و منحنی درجه دوم (دایره) و از مبحث احتمال (احتمال کل) حذف شود

مباحثی از احتمال مثل : احتمال مقدماتی ، قوانین احتمال ، احتمال شرطی و … مطالعه شود

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید شیمی تجربی

نظام جدید: فصل ۴ از آمونیاک تا انتهای کتاب حذف شود (بجز فرآیند هابر که در پایه دهم نیز داریم)

نظام قدیم : فصل تعادل تا پایان ثابت تعادل مطالعه شود و مابقی (عوامل موثر بر ثابت تعادل ، تغییر در سامانه های گازی ، اصل لوشاتلیه و …) حذف شود

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید فیزیک تجربی

نظام جدید : از فصل فیزیک اتمی از مدل اتمی بور تا انتهای کتاب حذف

نظام قدیم : تنها ابتدای فیزیک اتمی مطالعه شود (از نظریه فورد ـ بور تا انتهای فصل حذف شود)

حذفیات کنکور 99 نظام قدیم و جدید دروس تخصصی (رشته انسانی)

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید فلسفه انسانی

نظام جدید: فصول ۹ و ۱۰ و ۱۱ حذف شود

نظام قدیم : مباحث مرتبط با فلسفه در جهان اسلام و فلاسفه دوران معاصر

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید جغرافیا

نظام جدید: فصل ۵ تا انتهای زمین لغزش مطالعه شود

نظام قدیم : مدیریت بحران های طبیعی (سیل ، زلزله ، زمین لغزش ، خشکسالی و … ) حذف شود

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید تاریخ

نظام جدید: فصول ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ حذف شود

نظام قدیم : مباحث مرتبط با تاریخ معاصر بخش انقلاب اسلامی حذف شود

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید دین و زندگی ویژه انسانی

نظام جدید: دروس ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ حذف شود

نظام قدیم : مطالعه کلیه مباحث

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید جامعه شناسی

نظام جدید: فصول ۹ و ۱۰ حذف شود

نظام قدیم : مباحث مرتبط با پیشینه و افق علوم انسانی در جهان اسلام حذف شود

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید عربی انسانی

نظام جدید: درس ۵ حذف شود

نظام قدیم : مبحث منادا از بخش منصوبات حذف شود

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید علوم و فنون ادبی

نظام جدید: فصل ۴ کامل حذف شود

نظام قدیم : مباحث مرتبط با سبک شناسی ادبیات و شاعران معاصر ، وزن شعر نیمایی

حذفیات کنکور نظام قدیم و جدید ریاضی و آمار انسانی

نظام جدید: از فصل آخر ریشه nام ، توان گویا و تابع نمایی حذف شود

نظام قدیم : مشابه مباحث بالا حذف شود

نکته بسیار مهم: سازمان سنجش تا این لحظه حذفیاتی برای کنکور ۹۹ در نظام قدیم اعلام نکرده است؛ اما با تجربه کنکور ۹۸ (اولین کنکور مشترک دو نظام) می دانیم حتی اگر برای کنکور نظام قدیم نیز حذفیاتی اعلام نشود با اعمال سیاست طرح #اکثریت تست های کنکور ۹۹ از مباحث مشترک هر دو نظام ، ارزش و اهمیت مباحث حذفی نظام جدید ، به همین تناسب برای کنکور نظام قدیم نیز کمتر خواهد بود.

برای دریافت فایل صوتی تحلیل های استاد افشار در مورد این حذفیات به پست اخر اپلیکیشن اندروید مشاوریار مراجعه کنید.


برای نمایش این مطلب لطفا عضو شوید و در صورتی که قبلا عضو شدید از وارد شوید
عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مشاوره استاد علیرضا افشار شنبه 10 خرداد 1399 زمان : 16:26 نظرات (0)
بازدید : 413

دانش آموزان سال یازدهم چگونه برای کنکور ۱۴۰۰ درس بخوانند؟

جمع بندی پایه ی یازدهم داوطلبان کنکور 1400

در این قسمت به بررسی سال یازدهم و نکات آن خواهیم پرداخت.طبق تجربیات، داوطلبانی که در کنکور موفق تر حاضر شده اند، کسانی بودند که عادت های مطالعاتی مفید در طی دوره ( قبل از سال آخر) داشته اند و با نحوه ی مطالعه ی کنکوری آشنا بودند.بطور کلی جمع بندی در پایه ی یازدهم، مهم ترین بخش در کنکور است.

نکاتی برای جمع بندی پایه یازدهم برای کنکور ۱۴۰۰

امسال (سال 1399) ، به دلیل برگزاری امتحانات کنکور 99 در تاریخ 30 و 31 مرداد ، و ایجاد فاصله ی طولانی تر میان امتحانات دانش آموزان و کنکور، شرایط کمی ویژه تر و متفاوت تر از سایر سال های قبل شده است.

این شرایط ویژه و متفاوت به این دلیل است که بطور معمول تمام ساز و کار و سیستم آموزشی کنکور بطور مثال (ثبت نام در کلاس ها و یا گرفتن مشاوره کنکور) بعد از کنکور همان سال، به صورت جدی تر برگزار می شود؛ اما امسال (به دلیل بیماری کرونا) بازه ی زمانی مطالعه ی جدی (به این علت که برگزاری کنکور عقب تر افتاده) کوتاه تر شده است.

توصیه ی بنده به داوطلبان پایه یازدهم این است که از همین حالا شروع به خواندن کنید و دید کنکوری(یعنی از همین حالا مسئولیت کنکور سال آینده را برای خود قبول کردن) در خود ایجاد کنید،و کار را برای بعد از امتحانات آسان تر نمایید، جمع بندی کنکور در امتحانات اهمیت ویژه ای دارد.

جمع بندی تشریحی سال یازدهم در امتحانات و تابستان

این مسئله بسیار مهم است که دانش آموز پایه ی یازدهم ، قبل از این که سوال ها رو به صورت تستی کار کند ، ابتدا مباحث را به صورت تشریحی کامل مطالعه کند و روی آن مسلط شود.

اگر مبحثی را فراموش کرده یا جا گذاشته و یا امسال به دلیل کلاس های آنلاین بخشی را درست یاد نگرفته است،حتما به صورت خود آموز خودش بخواند و دوره نماید.اما گاهی بعضی از دروس به صورت پایه ای متصل به سال قبل خود هستند یعنی پایه یازدهم آن درس متصل به پایه ی دهم آن می باشد.

اگر دانش آموزی در این دروس تسلط کافی ندارد حتما باید پایه دهم آن درس را نیز دوره کند.(به طور مثال هندسه در رشته ریاضی، زیست شناسی در رشته تجربی، علوم و فنون در رشته انسانی)

مطلب پیشنهادی: مقایسه ی منابع آموزشی(کلاس کنکور یا دی وی دی؟)

جمع بندی تستی در پایه ی یازدهم برای کنکور 1400

در رابطه با جمعبندی تستی دو گروه دانش آموز وجود دارند:

دسته اول) دانش آموزانی که مباحث را به صورت تشریحی خوانده و مسلط هستند اما کار تست قوی انجام نداده اند و یا کم تست زده اند و پراکنده کاری کرده اند.توصیه ی بنده به این گونه از داوطلبان پایه ی یازدهم این است که اگر در مبحثی که پراکنده کاری کرده اند حس می کنند و می دانند که مسلط هستند اما نیاز به دوره و کار تستی بیشتر دارند پس همان پراکنده کاری را کامل کنند.

نکته:کار تستی جامع و کامل، در عرض یک ماه مقدور نمی باشد.

بطور مثال در حال حاضر یکی یا دو فصل از دروس تخصصی خود را که کاملا در تشریحی آن مسلط هستید را به صورت تستی کار کنید مثلا دانش آموزی بخش الکترومغناطیس فیزیک و یا فصل ترموشیمی در شیمی و یا بخش حواس و هورمون ها در زیست شناسی را خوب بلد و مسلط است پس همین اندک فصل ها را به صورت تست کار کند.در این شرایط هم با نحوه ی تست آشنا می شوید و هم تفاوت طراحان سوال تستی و طراحان سوال تشریحی را متوجه می شوید تا بعد از امتحان ترم همان سال بتوانید کار را به صورت قوی تر برای کنکور سال آینده ی خود انجام دهید.

نکته: دانش آموزانی که به صورت پراکنده کار تست انجام داده اند ، نیازی به تستی جمع کردن همه ی مباحث پایه ی یازدهم ندارند،زیرا کار تستی در عرض یک ماه حاصل نمی شود و در این شرایط نمی توانند تست جامع و کامل بزنند و هیچ سود و برآیندی در پی نخواهد داشت و ضرر می کنند.

دسته دوم) دانش آموزانی هستند که قبلا کار تست قوی انجام داده اند و در آزمون های آزمایشی موفق حاضر شده و تراز های بالا گرفته اند و هم چنین رویکرد پایه یازدهم شان نیز کاملا تستی بوده است،باید در حال حاضر شروع به جمع بندی تک تک فصل ها با تست زمان کنند.

این داوطلبانی که به صورت قوی جلو آمده اند، باید روی نقاط ضعف خودشان کار کنند، یعنی برگردن به تست های که علامت زده اند (مارک دار) ویا مباحث تشریحی ای که در آن ضعیف هستند را دوره و مرور کنند.

به طور مثال در آزمون کانون یک صفحه ای در پروفایل دانش آموزان به نام صفحه ی ارزیابی هست و در آن اشتباهات و این که از چه مبحثی بوده و یا میانگین درصد داوطلب کجا پایین بوده را مشخص  می کند و بسیار آنالیز مفیدی برای هر داوطلب خواهد بود.

برای یادگیری هرچه بهتر این نکات به مطلب راه و روش تست زنی اصولی مراجعه کنید.

گاهی بعضی از دانش آموزان نیز که کتاب منبع اول را کامل کار کرده و تسلط دارند ، دیگه آن کتاب برایشان جذابیتی ندارد و می توانند برای تست به کتاب منبع دو رجوع کنند، اما پیشنهاد بنده و بسیاری از سایر مشاوران این است که همان کتاب تستی را که از اول به صورت فصل به فصل و درس به درس  کار کرده اند؛ حالا به صورت چند درس و چند فصل تجمیع کرده و تست کار کنند.یعنی از همان کوییز های تک کتاب پایه یازدهم استفاده کنند.

در طرح کلاس مشاوره بهار کوئیز های مناسب این دسته از دانش آموزان قرار گرفته است.

نتیجه گیری و خلاصه نویسی پایه یازدهم برای کنکور هزار و چهارصد

توصیه ی بنده برای هر دو گروه پایه ی یازدهم این است که از ایرادات و اشکالات تست های خود خلاصه نویسی کنید.این توصیه را به کنکوری های امسال (1399) نخواهم کرد و به آن ها پیشنهاد میکنم که از خلاصه نویسی های موجود در بازار استفاده نمایند.

خلاصه نویسی صرفا نوشتن نیست ، این که زیر یک جمله از کتابی را خط بکشید و یا کلمه ای را هایلایت و یا تستی را مارک دار کنید ، نیز خلاصه نویسی است.گاهی حتی بعضی از داوطلبان در صفحه ای از کتاب خود عدد صفحه ای از کتاب دیگر را می نویسند و به کتاب دیگری خود را ارجاع می دهند به طور مثال در صفحه ی 27 کتاب زیست شناسی می نویسند صفحه ی 11 از کتاب خیلی سبز،یعنی مفاهیم هر دو صفحه از کتاب های متفاوت، مکمل و متناسب یک دیگر هستند.

نکته:خلاصه نویسی یعنی تفکیک مطالب مفید و غیر مفید،هر عملی که بخشی از تست یا مطالب را متفاوت با سایر سوال ها کند، خلاصه نویسی است اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید به مطلب آموزش خلاصه نویسی مراجعه کنید.

مطالب مفید و غیر مفید را زمانی متوجه می شویم که در اوج اقتدار و تسلط روی مفاهیم و دروس باشیم.امکان ندارد در زمان اول خواندن و تست زنی مطالب مفید را تشخیص دهیم.

با خلاصه نویسی، می توانیم از جزء به کل برسیم.به طور مثال با دیدن یک کلمه ی خاص و یا یک عدد خاص به کل مفاهیم دیگری که به آن اشاره دارد پی می بریم.

به طور مثال برای خلاصه نویسی یک واقعه ی تاریخی که پنج تا عامل در آن دخیل هستند، فقط یک عامل را کامل و یا کلمات کلیدی از هر عامل را نوشته و به کمک آن بقیه ی موارد یادآوری می کنیم.

نکته:خلاصه نویسی برای تابستان بعد از امتحانات،بسیار مفید خواهد بود،هم چنین خلاصه نویسی باید به روزرسانی(اضافه یا کم) نیز بشود.

پیشنهاد من به شما این است به کانال ما (کلاس های مشاوره بهار) و یا اپلیکیشن مشاوریار رجوع کنید و از کوییزهای تست های زمان دار استفاده کرده و خود را ارزیابی نمایید.

مشاوره مرتبط با شروع کنکور۱۴۰۰

برنامه ریزی برای شروع تابستان کنکور

مطالعه با کیفیت بالا برای کنکور

چگونه از رقبای کنکور1400 جلو بزنیم ؟

برای دریافت سوالات امتحانی تستی و تشریحی پایه یازدهم دبیرستان به بخش آزمون اپلیکیشن اندروید مشاوریار مراجعه کنید.

ویدیو صحبت های استاد علیرضا افشار در مورد کولاک 11همی ها برای کنکوررا در سایت اصلی ما به آدرس زیر ببینید : www.AlirezaAfshar.org


برای نمایش این مطلب لطفا عضو شوید و در صورتی که قبلا عضو شدید از وارد شوید
عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مشاوره استاد علیرضا افشار شنبه 10 خرداد 1399 زمان : 16:13 نظرات (0)
بازدید : 1385

با پرش فکر و ذهن و حواس پرتی در هنگام مطالعه و درس خواندن چه کنیم؟


در سال کنکور به علت حجم زیاد درس‌ها و تایم محدودی که برای مطالعه این دروس در اختیار داریم، داشتن تمرکز حواس و جلوگیری از حواس پرتی و پرش ذهنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

درواقع افزایش تمرکز حواس باعث می‌شود که حجم زیادی از دروس در مدت‌ زمان محدود با کیفیت عالی جمع شود و در مجموع کیفیت مطالعه بالایی داشته باشیم.

راهکارهای جلوگیری از پرش ذهنی و حواس پرتی

برای جلوگیری پرش فکر راه های زیادی وجود دارد که در این مطلب به بررسی کارآمد ترین آنها میپردازیم،جلوگیری از پرش ذهن باعث افزایش سرعت مطالعه و تندخوانی نیز میگردد.

1) داشتن برنامه ریزی حجمی- زمانی برای مطالعه

در این نوع برنامه چون برای هر حجم درس، مدت‌ زمان معینی در نظر گرفته می‌شود، حواس‌پرتی به حداقل می‌رسد.درواقع زمانی تمرکز ما بالا می‌رود که ذهن ما با پردازش اطلاعات ورودی درگیر باشد و فرصتی برای کم­کاری و حواس‌پرتی نداشته باشد.

این نوع برنامه ریزی مدلی است که بسیاری از رتبه های برتر کنکور از آن پیروی کرده اند برای یادگیری همراه با نمونه برنامه میتوانید به مطلب برنامه ریزی اصولی کنکور مراجعه کنید.

2) پرهیز از چندباره خوانی درس‌نامه

تنها راه مطمئن برای مسلط شدن در دروس کنکور، پیروی از راه و روش تست زنی اصولی کنکور  و البته تست پوششی به تعداد زیاد است. درنتیجه خواندن چندباره درس‌نامه کاری بیهوده است. اگر ایرادی هم در فهم بخشی از مطالب داشتیم می‌توانیم با حل تست و به‌ مرور زمان رفع کنیم.

حتی رتبه 1 کنکور هم از روز اول بی نقص و کامل نبوده است،تداوم مطالعه و برطرف کردن قدم به قدم نقاط ضعف با تمرین و حل آزمون های جامع شما را به موفقیت در کنکور خواهد رساند.

3) پرهیز از کندخوانی و مکث بیهوده

باید گفت چون سرعت حرکت چشم از سرعت پردازش ذهن کمتر است درنتیجه وقتی فرد کندخوان می‌شود سرعت انتقال اطلاعات از چشم به مغز کم می‌شود و همین امر موجب حواس‌پرتی و کاهش تمرکز حواس می‌شود.

در مقالات قبلی به بررسی تکنیک های تندخوانی پرداختیم که میتوانید برای افزایش سرعت مطالعه به آن مراجعه کنید.

4) حل تست و تمرین بلافاصله بعد از مطالعه

اگر تعدادی تست بعد از مطالعه درسنامه کار شود در این صورت ذهن ما مجبور می‌شود هرچه را که مطالعه می‌کند یاد بگیرد چون باید بعد از مطالعه با حل تست و تمرین جواب پس دهد. درنتیجه حرف مشاوران تحصیلی که می‌گویند حل تست بلافاصله بعد از مطالعه دروس عمومی نیاز نیست، بسیار اشتباه است.

5) شرطی کردن مکان مطالعه

این به این معنی است که در مکانی که فرد مطالعه می‌کند، کاری غیر از مطالعه انجام ندهد و تمام فعالیت‌های او در آن مکان، درسی باشد. در این صورت بعد از یک مدت، وقتی در آن مکان قرار می‌گیرد هم میل و هم تمرکزش برای درس خواندن بیشتر می‌شود.

در مورد سوال متداول داوطلبان در خانه درس بخوانیم یا کتابخانه؟ نیز نکات زیادی باید مد نظر قرار گیرد،مثلا شرطی کردن مکان مطالعه مفید است اما نه در حدی که در هیچجای دیگری نتوانید مطالعه کنید.

6) تکنیک یادداشت کردن افکار مزاحم

در زمان مطالعه یک برگه در کنار خود داشته باشید و هر فکر غیردرسی که به ذهنتان رسید را روی آن یادداشت کنید. بعد از پایان مطالعه، زمانی را برای پرداختن به آن‌ها در نظر بگیرید. در این صورت ذهن شما شرطی می‌شود که هرکاری را در زمان خودش انجام دهد.

7) عوض کردن مکان مطالعه

گاهی برای افزایش تمرکز حواس می‌توان برای مدتی مکان مطالعه را عوض کرد به‌ عنوان مثال دروسی مثل تاریخ ادبیات یا لغات زبان را برای چند دقیقه در مکانی شلوغ مطالعه می‌کنیم تا حس و حال مطالعه در ما ایجاد شود. سپس به مکان مطالعه قبلی برمی‌گردیم و به ادامه برنامه خود می‌پردازیم.

البته روش برخورد با دروس مختلف کنکور (تحلیلی و توصیفی) متفاوت است و طبیعتا برای دروس محاسباتی ممکن است این روش پاسخگو نباشد.

دیگر مباحث مرتبط با پرش ذهن و کاهش تمرکز حواس کنکوریها :

ترس از عدم موفقیت در کنکور

حل مشکل مطالعه نوسانی کنکوریها

چرا داشتن اهداف بلند مدت در کنکور به ضرر شماست ؟

برای نمایش این مطلب لطفا عضو شوید و در صورتی که قبلا عضو شدید از وارد شوید
عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مشاوره استاد علیرضا افشار شنبه 10 خرداد 1399 زمان : 14:16 نظرات (0)
بازدید : 851

15 هفته طلایی تا کنکور برای افزایش حداکثری درصد دروس


باتوجه به تاخیر در بازگشایی مدارس و همچنین تاخیر در برگزاری امتحانات خرداد، تاریخ برگزاری کنکور سال 99 در تاریخ 30 مرداد برگزار خواهد شد. اگر روز کنکور را آخرین پنجشنبه مرداد ماه در نظر بگیریم میتوان گفت تا آن زمان از امروز 15 هفته زمان داریم حتی اگر اردیبهشت ماه را نیز در نظر نگیریم تقریبا 12 هفته زمان تا کنکور ۹۹ باقیمانده است که با یک برنامه ریزی ساده و روان میتوان درصد قبولی خود را در دانشگاه دولتی به حد چشم گیری ارتقا داد.

اگر داوطلب کنکور ۹۹ قدر این ۱۰۰ روز تا کنکور را بداند و با استراتژی صحیح مطالعه و با همه قوا تلاش کند حتی از پایین ترین سطوح علمی هم فرصت زدن گل دقیقه نود به کنکور ، ارتقای علمی فوق العاده و موفقیت در کنکور ۹۹ را خواهد داشت .

مبنای برنامه ریزی کنکور ما در این مطلب و فایل صوتی بر اساس 12 هفته است که اگر بدلیل جمع بندی با امتحانات نهایی اما مسلما اگر در تاریخ انتشار این مطلب این مقاله را میخوانید زمان بیشتری برای پیشرفت خواهید داشت همینطور اگر کمتر از 12 هفته زمان دارید با استفاده از تناسب و تقسیم بندی متناسب با زمان باقیمانده میتوانید با این برنامه پیشرفت کنید.

تقسیم بندی هفته های باقیمانده برای موفقیت در کنکور از نیمه اردیبهشت و خرداد ماه

به صورت خلاصه اگر ما این 12 هفته را به دو بخش پنج هفته و یک بخش دو هفته ای تقسیم با استفاده از روش زیر میتوان عملکرد خود را در کنکور به حد چشمگیری بهتر نماییم:

تقسیم بندی هفته های باقیمانده تا کنکور

پنج هفته ی نخست موفقیت 3 ماهه در کنکور

در این پنج هفته ما تنها سراغ مطالبی میرویم که روی آنها کم تسلط هستیم. یعنی این مطالب ممکن است با یک یادآوری ساده به صورت کامل در ذهن ما نهادینه شود.

در این پنج هفته، در هر هفته ما تنها 2 تست از تست هایی را که اشتباه زده ایم را یاد میگیریم و آن ها را تصحیح میکنیم. با احتساب هر هفته دو تست ما در پایان هفته پنجم میتوانیم ده تست خود را ارتقا بدهیم.شاید در نگاه نخست ده تست مفید و ارزشمند نباشد اما با یک محاسبه ریز و درست میتوان یافت که ارزش این تست ها بسیار بالاتر از باقی تست ها هستند و راهکار افزایش تراز شما است.

به عنوان مثال اگر شما در یک درس با ضریب یک، دو تست را اشتباه بزنید و طبق قوانین کنکور (به ازای هر سه سوال غلط یک جواب مثبت حذف میشود) میتوان گفت شما چیزی حدود 0.66 درصد یک جواب درست پاسخ اشتباه داده اید.

حال اگر شما این دو سوال را تصحیح کنید درصد شما در آن درس به میزان قابل توجه 2.66 درصد افزایش میابد که از این میزان 2 درصد در ازای جواب درست سوال به شما تعلق میگیرد و 0.66 درصد هم بخاطر پاسخ غلط از شما کسر نخواهد شد. در این صورت شما تنها در پنج هفته 13 درصد نمره ی خود را ارتقا داده اید و این تنها درصورتی است که ضریب سوال های انتخابی شما یک باشد.

پنج هفته ی دوم موفقیت 3 ماهه در کنکور

در این پنج هفته مانند پنج هفته نخست عمل میکنیم با این تفاوت که این بار به سراغ سوالهایی میرویم که پاسخ آنها را نداده ایم. به این صورت که در هر هفته تنها به یک سوال که پاسخ آن را نمیدانستیم مراجعه کرده و با مطالعه پاسخ صحیح را پیدا میکنیم.

طبق فرمول پنج هفته نخست در پایان این پنج هفته نیز شما با احتساب اینکه همچنان سوالهای انتخابی شما ضریب 1 داشته باشند میتوانید حدود 5 درصد در ضریب خود را ارتقا ببخشید. در نهایت مجموع این هفته و هفته نخست شما میتوانید نمره ضریب خود را 18 درصد ارتقا بخشید.

توجه داشته باشید که این محاسبه بر این فرض صورت گرفته که تمام سوال ها ضریب 1 داشته باشند. حال با توجه به هفته های بالا میتوانید به راحتی محاسبه کنید که اگر شما درسی با ضریب دو در نظر بگیرید در پایان میتوان گفت شما در این درس 36 درصد پیشرفت کرده اید و با فرض اینکه خودتان پیش از این برنامه ریزی میتوانستید به 30 درصد سوال ها پاسخ دهید حال میتوانید به راحتی 66 درصد سوال ها را پاسخ دهید.

هرچند این روش به نظر ساده و کاربردی ست اما به یاد داشته باشید که برنامه ریزی روی کاغذ هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و شما برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید تلاش و پشتکار به خرج دهید.

دو هفته پایانی برنامه 3 ماهه کنکور از خرداد

شاید برایتان سوال شود که آن 2 هفته باقی مانده پس چی؟ باید بگویم شما میتوانید در آن دو هفته دروس حفظی خود را مرور کنید و بر روی مدیریت آزمون خود کار کنید یا هرکاری که مایلید انجام دهید.

حتی میتوانید این برنامه را در آن دو هفته دیگر هم ادامه دهید. ما این دو هفته را برای خودتان در نظر گرفته ایم و میتوانید هرکاری که مایلید در آن انجام دهید میتوانید از روش های جمع بندی کنکور استفاده کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید چیزی جز تلاش کردن و پشتکار داشتن باعث موفقیت شما نخواهد شد. پس عزم خود را جزم کرده و به سراغ سوالات اشتباه یا حل نشده بروید.

مشاوره کنکور مرتبط : آموزش جمع بندی کنکور99

مشاوره تحصیلی دوران کنکور : نقش والدین در موفقیت کنکوریها

مشاوره کنکور دوران جمع بندی : بهترین روش مدیریت زمان در کنکور

در فایل صوتی زیر توضیحات کامل تری را از دکتر علیرضا افشار در مورد این موضوع میتوانید بشنوید :

دانلود کنید ...

برای نمایش این مطلب لطفا عضو شوید و در صورتی که قبلا عضو شدید از وارد شوید
عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مشاوره استاد علیرضا افشار شنبه 10 خرداد 1399 زمان : 14:11 نظرات (0)
بازدید : 487

پدر و مادر چه تاثیری در موفقیت سال کنکور دارند؟


نقش و وظایف والدین در سال کنکور و آزمون فرزندان داوطلب خود

والدین داوطلب می توانند نقش بسیار بسزایی در موفقیت آزمون فرزندان داوطلب خود داشته باشند.موضوع بسیار مهم این است که والدین درکنار هزینه های مادی، نقش حمایتی و نظارتی خود را نیز به درستی ایفا کنند.

وظایف والدین در اهداف داوطلب کنکور

اولین توصیه ی بنده به والدین داوطلب این است که برای فرزندان خود هدف خاصی را مشخص نکنند، (دانشگاه یا رشته خاصی) مگر این که گاهی خود داوطلب هدفی را در نظر می گیرد و با والدین خود در میان میگذارد.

در چنین شرایطی به جا فکر کردن به رشته های تاپ کنکور والدین باید هدف داوطلب را بشکنند و وظایفی را که در حال حاضر برای رسیدن به آن هدف باید انجام دهد مشخص کنند به عبارتی دیگر اهداف خود را زندگی کنند.

در این باره مثالی وجود دارد: شخصی هدف این که در المپیک شنا قهرمان شود را داشته و آن هدف را با مربی خود در میان میذارد؛ مربی با دادن تمرین های ابتدایی و ساده او را آماده و مشتاق رسیدن  به هدف می کند در برنامه ریزی کنکور نیز پیشرفت مرحله به مرحله و تدریجی است.

گاهی اهداف داوطلب از روی هیجان متناسب با سن و سال او، نه از روی شناخت کامل از رشته و استعداد خود است.حتی در چنین مواقعی والدین باید به هدف داوطلب احترام بذارند و او را مشتاق رسیدن به هدف کنند و هم چنین با دلگرمی و صحبت کردن با فرزند داوطلب خود او را نسبت به انتخاب درست آگاه کنند برای این مسائل تا زمان انتخاب رشته کنکور وقت کافی وجود دارد.

نکته:والدین باید برای داوطلب خود هدف خاصی را مشخص نکنند ، و هدفی که خود داوطلب انتخاب کرده را نیز تا جایی که امکان دارد خرد کنند.

وظایف والدین در حمایت از دانش آموز و داوطلب کنکور

متاسفانه خیلی از والدین با وجود هزینه ها و حمایت های مادی ای که انجام میدند،اما نقش مؤثر خود در حمایت از فرزند داوطلبشان را فراموش می کنند.

گاهی والدین فرزند خود را با دیگران مقایسه می کنند ، و بطور مثال انتظار دارند او هم مثل برخی از داوطلب ها که شرایط یکسان دارند،به تنهایی تلاش کند.این گونه طرز نگاه به داوطلب پیامدهای زیادی دارد ؛ از جمله:

1) داوطلب به خودش فرو رفته و دچار تنهایی می شود.

2) افت و در عین حال خیزش کردن داوطلب بیشتر می شود.

3) توانایی خود برای صحبت کردن در مورد شرایط و فشار هایی را که دارد،از دست میدهد.

4) گاهی ممکن است داوطلب کنترل کردن شرایط و درس خواندن برایش غیر قابل انجام شود.

نکته:هم چنین داوطلب نیز باید از پیگیری والدین نسبت به وضعیت درسی خود استقبال کند.

وظایف نظارتی والدین در سال کنکور

والدین می توانند نقش اطلاع رسانی داشته باشند، یعنی هم وضعیت درسی فرزند داوطلب خود را از اساتید بپرسند و هم با بررسی و چک کردن مداوم داوطلب خود از وضعیت درسی او در منزل باخبر شوند و آن را در اختیار اساتید و مشاوران قرار دهند،به علت اهمیت بالای این موضوع در طرح مشاوره خصوصی استاد افشار نیز ارتباط مستقیم با اولیا تعریف شده است؛ نظارت بر عملکرد دواطلب به چند صورت امکان پذیر است:

1) بررسی روزانه داوطلب

2) بررسی چند روز یک بار دواطلب در صورت کمبود وقت

3) بررسی در طول روز(بهترین نظارت والدین):با مثال شروع کنیم،فرض کنید فرزند داوطلب شما در روزی تعطیل ساعت هشت صبح بیدار می شود و این در صورتی است که در روزهای دیگر زودتر بیدار می شده ، در این شرایط وظیفه ی شما به عنوان والدین این است که در مورد تنظیم خواب در سال کنکور به او اخطار دهید و زمان و برنامه ریزی که داشته را یادآوری کنید؛ و زمانی که داوطلب شما طبق برنامه پیش می رود ، به او دلگرمی بدید.

نکته:یکی از روش های مؤثر در بررسی وضعیت داوطلب این است که برنامه ی او را با روزهای قبل مقایسه کنید و چک کنید که آیا پیشرفتی نسبت به قبل داشته است؟

نکته:در نظر بگیرید که از بحث های اصلی موفقیت این است که برنامه های خود را اولویت بندی و تغییراتش را ثبت کنید.

چند مثال از تأثیر نقش حمایتی و نظارتی والدین بر فرزندان کنکوری

بطور مثال بعضی از داوطلب هایی که بدون نظارت والدین بودند،با وجود برنامه گرفتن از مشاور اما به آن عمل نکردند و آثار مخربی به وجود آوردند.

یا والدین از تراز فرزند داوطلب خود باخبر نبودند و چون بی اطلاع بودند به جای راهنمایی و تلاش برا افزایش تراز ،امید به قبولی وی در رشته ی پزشکی را داشتند.در مقابل نیز والدینی وجود داشتند که وقتی فرزند داوطلب خود را بی حوصله و ناراحت می دیدند، برای حمایت و انگیزه دادن به او لوح های تقدیر ، جوایز و کارت های تحسینش را جلوی چشمش قرار می دادند.

نکته:به داوطلب های خود ، یادآوری کنید هیچ تلاشی بی نتیجه نخواهد ماند.

نکته:به داوطلب ها خواندن کتاب افراد موفق را توصیه کرده و آن ها را از جملات انگیزشی بهره مند کنید برای دسترسی به جملات انگیزشی مناسب میتوانید به صفحه ی مطالب انگیزشی کنکور مراجعه کنید.

وظایف و تأثیر والدین در بهداشت روانی داوطلبان کنکور

از تأثیرات بسزای موفقیت در آزمون برای داوطلب فراهم بودن شرایط مناسب برای مطالعه ی او است.

والدین داوطلب باید تلاش کنند آرامش در منزل حکم فرما شود و هم چنین تغذیه ی مناسب و سالم (تغذیه ی مورد علاقه ی داوطلب) را برایش فراهم کنند.

گاهی ممکن است شرایط منزل داوطلب برای مطالعه ی او مناسب نباشد بطور مثال منزل کوچک باشد؛در این شرایط والدین بهتر است که فرزند داوطلب خود را به کتاب خانه و یا منزل اقوامی که شرایط مناسب را دارد منتقل کنند.

نکته:هرگز داوطلب را  تحت هر شرایطی سرزنش و یا تحقیر نکنید.

مشاوره مرتبط با دوران کنکور : اهمیت تغذیه مقوی در موفقیت کنکوریها

برای نمایش این مطلب لطفا عضو شوید و در صورتی که قبلا عضو شدید از وارد شوید
عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مشاوره استاد علیرضا افشار شنبه 10 خرداد 1399 زمان : 14:01 نظرات (0)

تعداد صفحات : 123

درباره ما
Profile Pic
ثبت نام کنکور 1402 آغاز شد مشاوره خصوصی علیرضا افشار ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳ اولین سایت مشاوره ای حرفه ای در جهت گسترش عدالت آموزشی با ارائه جلسات آموزشی_مشاوره ای محتوا محور -کاملا رایگان و بدون تبلیغات؛ برای استفاده از همایش های انرژیک و مقالات آموزشی سایت از آرشیو 11 ساله کارگاه های استاد افشار دیدن فرمایید. _ مشاوره و برنامه ریزی تلفنی (تک جلسه،ماهیانه) ویژه ی کنکوریهای 140۳ و 1402 _ مشاوره تک جلسه حضوری (تهران و کرج) _ دعوت در همایش ها ، برنامه های آموزشگاه ها ، مدارس و ... جهت همانگی وقت تماس تلفنی و ثبت نام مشاوره ماهانه و همکاری در اجرای برنامه های آموزشی مدارس برترین مشاور پروازی کنکور ایران با بیشترین تعداد همایش ها و سمینارهای آموزشی در ۲۹ استان کشور منشی : واتساپ/ایتا 09358960503 www.alirezaafshar.org
اطلاعات کاربری
آرشیو
  • فروردين 1402
  • اسفند 1401
  • بهمن 1401
  • دی 1401
  • آذر 1401
  • آبان 1401
  • شهريور 1401
  • مرداد 1401
  • تير 1401
  • خرداد 1401
  • ارديبهشت 1401
  • فروردين 1401
  • اسفند 1400
  • بهمن 1400
  • دی 1400
  • آذر 1400
  • آبان 1400
  • مهر 1400
  • شهريور 1400
  • مرداد 1400
  • تير 1400
  • خرداد 1400
  • ارديبهشت 1400
  • فروردين 1400
  • اسفند 1399
  • بهمن 1399
  • دی 1399
  • آبان 1399
  • مهر 1399
  • شهريور 1399
  • مرداد 1399
  • تير 1399
  • خرداد 1399
  • ارديبهشت 1399
  • فروردين 1399
  • بهمن 1398
  • دی 1398
  • آذر 1398
  • مهر 1398
  • شهريور 1398
  • مرداد 1398
  • خرداد 1398
  • ارديبهشت 1398
  • فروردين 1398
  • اسفند 1397
  • ارديبهشت 1397
  • فروردين 1397
  • اسفند 1396
  • دی 1396
  • آذر 1396
  • مهر 1396
  • شهريور 1396
  • مرداد 1396
  • تير 1396
  • ارديبهشت 1396
  • اسفند 1395
  • آذر 1395
  • آبان 1395
  • مهر 1395
  • شهريور 1395
  • مرداد 1395
  • تير 1395
  • خرداد 1395
  • ارديبهشت 1395
  • فروردين 1395
  • اسفند 1394
  • بهمن 1394
  • دی 1394
  • آذر 1394
  • آبان 1394
  • مهر 1394
  • شهريور 1394
  • مرداد 1394
  • تير 1394
  • خرداد 1394
  • ارديبهشت 1394
  • فروردين 1394
  • اسفند 1393
  • بهمن 1393
  • دی 1393
  • آذر 1393
  • آبان 1393
  • مهر 1393
  • شهريور 1393
  • مرداد 1393
  • تير 1393
  • خرداد 1393
  • ارديبهشت 1393
  • فروردين 1393
  • اسفند 1392
  • بهمن 1392
  • دی 1392
  • آذر 1392
  • آبان 1392
  • مهر 1392
  • شهريور 1392
  • مرداد 1392
  • تير 1392
  • خرداد 1392
  • ارديبهشت 1392
  • فروردين 1392
  • اسفند 1391
  • بهمن 1391
  • دی 1391
  • آبان 1391
  • مهر 1391
  • شهريور 1391
  • مرداد 1391
  • تير 1391
  • خرداد 1391
  • ارديبهشت 1391
  • فروردين 1391
  • اسفند 1390
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 981
  • کل نظرات : 27216
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 11814
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 491
  • بازدید امروز : 253
  • باردید دیروز : 3,329
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 38
  • بازدید هفته : 253
  • بازدید ماه : 104,622
  • بازدید سال : 505,646
  • بازدید کلی : 14,139,730
  • حمایت از همایش ها

    برای تبادل لینک از

    انتهای صفحه و تبادل لینک

    هوشمند استفاده کنید و برای

    حمایت از مرکز مشاوره تحصیلی

    و استفاده هرچه بیشتر داوطلبان

    کنکور از کلاس های رایگان مشاور

    کنکور استاد علیرضا افشار،

    بنر ما را در سایت خود قرار دهید

    بنر 1 

    بنر 2 

    بنر 3


    بنرسایت مشاور کنکور 


    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد