close
دانلود فیلم
خواب داوطلبان کنکور
.

برای استفاده از مشاوره انگیزشی_آموزشی و پاسخ به پرسش های متداول در کانال عضو بشین :)

راهنمای استفاده از خدمات رایگان سایت مشاوره تحصیلی و کنکور

به دلیل تنگی وقت استاد لطفا از ارسال SMS و برقراری تماس برای پرسش و پاسخ خودداری فرمایید . پاسخگویی استاد افشار به سوالات مشاوره تحصیلی شما ، فقط در قسمت نظرات هر پست ؛برای مشاهده پاسخ پرسش خود نظرات همان پستی که در آن سوال خود را درج کرده اید را پس از 72 ساعت، مشاهده نمائید

آرشیو کامل صوت کلاس ها و همایش های موفقیت تحصیلی کنکورهای ۹۱ تا ۹۵کلیک کنید**

آرشیو مقالات تالیفی آموزشی و متون انگیزشی کنکورهای ۹۰ تا ۹۵کلیک کنید**

اطلاعات کاربری


عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد

جستجو


مشاور کنکور همراه

اپلیکیشن مشاوره کنکور افشار
مشاوره کنکور رایگان افشار
نرم افزار اندروید
مشاوره همراه کنکور
با موبایل هوشمند خود دانلود کنید


شامل بخش های متنوع

مشاوره ای، آموزشی، و انگیزشی

با بیش از صدها مقاله تالیفی

دسترسی ساده به همایش های سایت

و پاسخ بیش از ده ها سوال مشاوره ای کنکور

پربازدیدها

    آخرین ارسال های انجمن


    خواب بی استرس

    کنکور داره نزدیک میشه و بعضی از شما دوستان عزیز انقد بی دلیل به خودتون فشار میارین که آسایش رو از خودتون سلب کردین. عزیزان من، درسته کنکور چیز مهمیه ولی اونم یه امتحان مشابه سایر امتحانات هست. زیاد بزرگش نکنین. تا این حد که والدینتون به ما بگن شما اصلا نمیتونین آروم بخوابین و دائم کابوس میبینین.

    .

    یه مقاله علمی راجع به روش های برای خواب آرام واستون تهیه کردیم. روش های جالبی هستن. کلا ما کنکوری خسته نمیخوایم.

    .

    خواب به جای خودش ، آرامش به جای خودش، درس هم به جای خودش:)

    خواب بدون استرس کنکوری ها

    خواب بدون استرس کنکوری ها

    ۱۴ نکته برای خواب بدون استرس کنکوری ها

    نتایج یک مطالعه در مؤسسه بهداشت فنلاند نشان داد حوادث استرس‌زا دو برابر بیشتر باعث بی‌خوابی‌های مزمن می‌شوند اما راه حل‌هایی وجود دارد که می‌تواند به بی‌خوابی خاتمه دهد.

    .

    Hymie Anisman پروفسور علوم اعصاب در کانادا، پژوهشگر در عصب شناسی رفتاری از دانشگاه کارلتون و نویسنده کتاب «معرفی استرس و سلامت» گفت: بیماری‌هایی وجود دارند که می‌توانند به طور مستقیم یا غیر مستقیم روی سلامت بدن و سیستم ایمنی بدن اثرگذار باشند.

    .
    وی ادامه داد: استرس بر سیستم بیولوژیکی مانند هورمون‌ها، انتقال دهنده‌های عصبی، سیستم ایمنی بدن و عوامل رشد تأثیر می‌گذارد و زمانی که شخص استرس دارد این سیستم‌ها برای مقابله با استرس فعال می‌شوند.

    .

    ۱- شیر حاوی تریپتوفان است، ماده‌ای که موجب ترویج خواب می‌شود، اگر شیر گرم را با عسل مخلوط کنید کمک می‌کند به آرامی به خواب بروید.

    .
    ۲- آلین بورفورد ماسون» بیولوژیست سلولی و نویسنده کتاب «خوب غذا بخورید تا در پیری سالم بمانید»، گفت: زمانی که استرس دارید ویتامین C، ویتامین B، منیزیم و تیروزین (اسید آمینه ضروری برای تولید دوپامین) به سرعت از بین می‌روند و بهتر است فرد مکمل‌ها و یک رژیم غذایی مناسب روزانه داشته باشد.

    .
    ۳- از کامپیوتر در شب استفاده نکنید زیرا باعث بی‌خوابی می‌شود.

    .
    ۴- یک حمام آب گرم به شما آرامش می‌دهد، باعث می‌شود درجه حرارت بدن تغییر کند و سیگنال‌هایی به مغز می‌فرستد تا بتوانید به راحتی بخوابید.

    .
    ۵- ساعت شماته‌دار را به طرف دیوار برگردانید زیرا نگاه کردن به آن باعث یادآوری زمان می‌شود و استرس را بیشتر می‌کند؛ چند بار بیدار شدن طی خواب شبانه امری طبیعی است و نگرانی ندارد اما نگاه کردن به ساعت، بی‌خوابی را افزایش می‌دهد.

    .
    ۶- برای کارهایتان برنامه‌ریزی کنید، زمانی که کارهایتان را به خوبی انجام دهید دیگر استرسی ندارید و زمان خواب مجبور نیستید به کارهای عقب مانده فکر کنید.

    .
    ۷- از خودتان مراقبت کنید، سعی کنید استراحت کنید و کمی آرامش داشته باشید.

    .
    ۸- افکار استرس زا و نگران کننده را از خود دور کنید، زمانی که قصد خواب دارید، بهتر است به چیزی فکر نکنید؛ شاید برای بار اول و دوم کمی سخت باشد اما به مرور عادت می‌کنید؛ سیل افکار بی‌فایده باعث بی‌خوابی و استرس بیشتر می‌شوند.

    .
    ۹- زمانی که خوابتان نمی‌برد بهتر است بلند شوید کمی راه بروید یک مجله بردارید بخوانید و سپس به رختخواب برگردید. این رفت و برگشت نیز می‌تواند به خواب شما کمک کند.

    .
    ۱۰- در صورت لزوم عادات خود را تغییر دهید؛ برخی عادات، استرس را زیاد می‌کند و برخی عادت‌ها به شما در یک خواب راحت کمک می‌کنند؛ برای مثال ممکن است شما روی کاناپه‌ای که مقابل تلویزیون قرار گرفته است بتوانید به راحتی بخوابید پس دلیلی برای تغییر محل خواب ندارید، همانجا بخوابید؛ یا ممکن است روی زمین راحت‌تر بتوانید بخوابید یا زودتر به خواب بروید پس نیازی به خوابیدن روی تخت نیست؛ مهم راحت خوابیدن است.

    .
    ۱۱- سعی کنید هنگام طلوع آفتاب از خواب بیدار شوید و خود را به بیدار شدن در ساعت مشخص عادت دهید.

    .
    ۱۲- صحبت کردن با فردی که بتواند یک راهنمای خوب باشد در کاهش استرس مؤثر است و باعث آرامش می‌شود.

    .
    ۱۳- ورزش کنید، ورزش باعث انتشار هورمون‌های خوشحالی می‌شود، فعالیت بدنی مانند دوچرخه سواری، شنا، اسکیت، طناب زدن، پیاده‌روی نه تنها روحیه را بهتر می‌کند باعث خستگی بدن می‌شود. ۲۰ دقیقه ورزش و فعالیت بدنی باعث می‌شود تمام آدرنالینی که باعث تولید اضطراب می‌شود از بین برود.

    .
    ۱۴- با یک متخصص خواب مشورت کنید؛ در مورد مشکلات خواب خود در یک ماه گذشته بگویید، این مشاوره می‌تواند به کاهش استرس کمک کند در نتیجه شب را می‌توانید به راحتی بخوابید.


    منبع : مکتبستان




    برای مشاهده کامل مقالات و فایل های صوتی مشاوره کنکور خصوصی مشاوره دکتر افشار لطفا" عضو شوید


    براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : *

    اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
    نام کاربری :
    رمز عبور :


    ارسال سوال




    نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .


    وبسایت کنکور96


    مشاوره کنکور رایگان استاد علیرضا افشار اولین سایت مشاوره ای حرفه ای در جهت گسترش عدالت آموزشی با ارائه جلسات آموزشی_مشاوره ای محتوا محور و بدون تبلیغات؛ برای استفاده از همایش های انرژیک و مقالات آموزشی سایت از آرشیو 6 ساله کارگاه های استاد افشار دیدن فرمایید._ مشاوره و برنامه ریزی تلفنی (تک جلسه،ماهیانه) ویژه شهرستانی ها_ مشاوره تک جلسه حضوری (تهران و کرج)_ دعوت در همایش ها ، برنامه های آموزشگاه ها ، مدارس و ...جهت همانگی وقت تماس تلفنی و ثبت نام مشاوره ماهانه و همکاری در اجرای برنامه های آموزشی

    آمار سایت

    آمار مطالب
    کل مطالب : 426
    کل نظرات : 26710


    آمار کاربران
    افراد آنلاین : 12
    تعداد اعضا : 10499

    کاربران آنلاین

    آمار بازدید
    بازدید امروز : 4,281
    باردید دیروز : 7,178
    گوگل امروز : 322
    گوگل دیروز : 895
    بازدید هفته : 4,281
    بازدید ماه : 218,338
    بازدید سال : 1,148,262
    بازدید کلی : 8,273,373

    حمایت از همایش ها

    برای تبادل لینک از

    انتهای صفحه و تبادل لینک

    هوشمند استفاده کنید و برای

    حمایت از مرکز مشاوره تحصیلی

    و استفاده هرچه بیشتر داوطلبان

    کنکور از کلاس های رایگان مشاور

    کنکور استاد علیرضا افشار،

    بنر ما را در سایت خود قرار دهید

    بنر 1 

    بنر 2 

    بنر 3


    بنرسایت مشاور کنکور 

    مشاوره استاد افشار


    لینکدونی

    از مرکز مشاوره کنکور استاد علیرضا افشار حمایت کنید
    به ما امتیاز دهید