loading...

مشاور کنکور ۱۴۰۲ _ برنامه ریزی علیرضا افشار حضوری و غیر حضوری

بازدید : 6181



سلام

 حتما تا حالا پیش اومده که فکر کنی کاش از اول سال بهتر می خوندم و می تونستم الان جایگاه بهتری رو داشته باشم ؛ فکری که وقتی به سرت میزنه در وهله اول حسرت این رو برات داره که کاش امروز 3 مهر بود و نه 3 آذر . وقتی به تقویم نگاه می کنی حتما" دلت هری میریزه و فقط خدا خدا میکنی که نقطه عطفی که امروز تعیین کردی بتونه دیگه آخریش باشه و جواب بده بهت تا تغییر کنی ...

 اما روال این تراژدی گاهی ماه ها میگذره و همین جوری کم کم باعث افول تو میشه تا دیگه قید همه چی از جمله آزمون و کنکور و اصلا کل امسال بزنی و به فکر سال بعد باشی تا بتونی به آرزوهای قشنگت برسی .

این همون لبه پرتگاه و نقطه سقوط خیلی هاست که بجای پذیرفتن مسئولیت و دست به کار شدن برای ایجاد تحولات لازم ، شونه خالی می کنند و درجا میزنن . از لحاظ روانشناسی هم ثابت شده که هرکسی ظرفیتی داره و وقتی به هر طریقی در جنبه های گوناگون اون حد ظرفیتی پر بشه ، دیگه میل به سمت ارضای نیاز درونی کمار میشه . مثلا جوانی که در شبکه های اجتماعی با عده کثیری در ارتباط هست و با فرستادن جک و کلیپ و تصاویری از خودش یا موضوعات جالب روز تایید میگیره ، کمتر این احساس نیاز رو داره که در فضای حقیقی هم خودی نشون بده و از طرف دیگران پذیرفته و خواستنی بشه ؛ برعکس یک فرد در صورتی که در جایی هم با وجود شایستگی ها دیده نشه ، تمام سعی اش میکنه تا جایگاه واقعی خودش بدست بیاره و تایید رو بگیره . حالا کدوم یک بهتر هست  ؛ تایید گرفتن مجازی و خیالی با پارامترهای سرگرم کننده یا تایید گرفتن بر اساس اولویت های بالاتر در سطح ارزش های یک جامعه ؟

همین طور هم اگر یک کنکوری کمال طلب درس ها رو با بهانه اینکه چون امسال 5 ماه گذشته و فقط کمتر از 7 ماه مانده ، رها کنه و خودش رو قانع کنه که تو خاص و متفاوت هستی و هدفت باعث میشه که یمسال دیگه پشت کنکور بمونی ، نه تنهت از الان تا پایان سال کاری نمی کنه ، بلکه اون تلنگری که باید ناشی از درس نخواندن بهش بخوره هم با این توجیح  برداشته میشه و این فرد مسئولیت پذیری رو رها میکنه و به گمان 12 ماه آکبند برای کنکور 95 در لحظه حال خودش رو با یک قرص مسکن موقت تسکین میده . کسی که دنبال کوتاهترین راه میگرده تا کنکور دور بزنه و به حرف های فریب کارانه عده ای سودجو که با پیشنهاد کار کم کن ولی درست کار کن ، میلیونی هزینه میکنه و امیدوار میشه که براش فرجی حاصل بشه ، بعد از چندماه میبینه که هنوز سر خونه اول خودش هست . دیروز که دقایقی از دربی 79 ام تماشا میکردم به یاد این افتادم که چند روز قبل چقدر بازار کُری خوانی ها گرم بود و هر مربی و بازیکنی می کوشید تا با غرور و منیت در این جنگ روانی پیروز بشه و بتونه توجه گیشه مطبوعات رو بیشتر سمت خودش جلب کنه ؛ کلی پیشکسوت استقلال و پرسپولیس هم رجزخوانی هاشون مبتنی بر سوابق و سال ها گذشته که خودشون بازیکن بودند ، بود . این همه هیاهو و منم منم آخرش در نود و چند دقیقه مشخص شد . در مجموع این وسط زمین بود که نشون داد کی چی بلده و چند مرده حلاجه ؛ حالا الان تو هم وسط زمین هستی ، توپ هم در میدون خودت هست . این دیگه به تو بستگی داره که بهت بر بخوره از 5 ماه خوب نبودن و از الان پاشنه ات بکشی و سعی کنی خودت باش ؛ نه به کنکور فکر کنی و نه به نتیجه ؛ فقط و فقط خودت باشی و با خودت حال کنی و دلت گرم باشه که تغییری که منتظرش بودی اتفاق افتاده و هیچی بهتر از این نیست که هرشب با آرامش سرت رو بالش بذاری و اون تک ستاره پر نور شب های سرد پاییزی باشی . به یاد کلام بزرگی که میگفت :

آن كس كه لذت يك روز زيستن را تجربه كند‏،گويي كه هزار سال زيسته است

و آنكه امروزش را در نمي يابد‏،هزار سال هم به كارش نمي آيد.



پس قفس شیشه ای دورت رو بشکن

سقف ارزوهاتو کوتاه نکن !

یه پل بساز واسه رسیدن بهش!

سقف ارزوهاتو فقط توی ذهنت نساز !

یه کاری کن واقعی بشه !

مطمئن باش وقتی میتونی تصورش کنی

پس حتما هم میتونی به دست بیاریش !

کاری نداشته باش که سقف ارزوهای دیگران چقدره و

کجاست ؟ و چیه؟!

واسه ارزوهات خودت سقف بساز

خود خودت !

برای سقف ارزوهات چقدر میجنگی ؟؟!!



این چند خط تقدیم به فرشته عزیزی که یکشنبه خیلی عالی درس خوند و بهش قول دادم براش بنویسم . امیدوارم که خدای خوبی ها دستش پشت و پناه تک تک تون باشه و کمک کنه تا همگی خودمون باشیم . راحت تر بگیرم و جانانه تر تلاش کنیم .


اما حالا که بعضی از اون ترازهای زیر 6000 قلمچی، گاج یا زیر 7000 گزینه دو و سنجش میخوان تغییر کنن ، شاید یکی از اولین دغدغه هاشون این باشه که با وجود عقب ماندن از برنامه آزمون و بقیه بچه ها الان اولویت کارشون چیه و آیا می تونن به بقیه برسند ؟ شاید بخوان از این سر درگمی بیان بیرون و برای خودشون از مسیر کلی بودجه بندی آزمون ها یک مختصات شخصی تر رو شناسایی کنند برای کار یا اینکه وقتی نمی تونند برسند به کل برنامه آزمون کدوم بخش ها و با چه دیدی اولویت دار هست ؟ . برای همین منظور امروز براتون کارگاه جبران عقب افتادگی ها در چندماه اخیر آماده کردم تا بتونید با مثال هایی که ذکر شده بهترین جهت رو تشخیص بدین و خودتون برای رسیدن به ترازهای بالاتر در آزمون های آذر و دی و ... آماده کنید .


از همه مقالات و کارگاه های سایت استفاده کنید ؛ چون خیلی وقت ها وقت مشاوره تلفنی و حضوری برای تک تک تون مقدور نیست و بهتره در اینجا بگردی تا مایحتاج خودت پیدا کنی :)


دانلود کارگاه 1 آذر استاد افشار (جبران عقب ماندگی ها و شخصی سازی مختصات آزمون)


برای نمایش این مطلب لطفا عضو شوید و در صورتی که قبلا عضو شدید از وارد شوید
عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مشاوره استاد علیرضا افشار دوشنبه 03 آذر 1393 زمان : 6:47 نظرات (48)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش
1394/08/29
سلام.اگه از لحاظ قانونی توجیحی داشته باشم،غیر حضوری رفتن پیش دانشگاهی بهتر نیست؟من وقتی نگاه میکنم که 2 ماه از سال چهارمم گذشته و در واقع کار مهمی نکردم در این دوماه ،فکر میکنم که اگه غیر حضوری شرکت کنم و برم کتابخونه درس بخونم خیلی بهتر نتیجه بگیرم.
*تابستون رو از دست دادم
*بوشهر هستم
سوم به چهارم از تجربی به ریاضی تغییر رشته دادم و الان چهارم ریاضی هستم.فک میکنم اگه اوضاح اینجوری پیش بره اصلا موفق نمیشم.
لطفا راهنمایی کنین.ممنون
پاسخ : سلام

غیر حضوری کن ولی اگر تعهد خودت و نظارت روت نباشه و شل بگیری حتی اوضاع بدتر از روزهای مدرسه هم میشه خدایی نکرده

همه شما فکر می کنید امسال (سال کنکور) مشکل زمان هست و اون چیزی که مخل پیشرفت شماست مدرسه است .... سال دیگه که خیلی هاتون موندین پشت کنکور متوجه میشین که نه

تا وقتی تغییر نکنی ... تا وقتی همان آدم سابق باشی ، آبنده و سرنوشت برات COPY & paste قبل خواهد شد عینا"
1394/08/22
سلام....
من فارغ التحصیلم... رتبه پارسالم 2645 منطقه 1 شد..... الان هم کانوم با تزاز 7000
من یه مشکل اساسی دارم... کند خوانی... ینی به عبارت دیگه وسواس شدید در خواندن.... که باعث شده با وجود تایمی که میزارم بازم عقب بمونم....اگرچه راهکار های رفع این مشکل رو زیاد شنیدم اما رفعش خیلی سخته مثلا با صدای بلند خوندن.... و یا هر بار یه درس رو میخونم دوبار میگم نه بابا یاد نگرفتم باید دوباره مرور کنم....میخواستم بدونم میتونین راهنماییم کنین....مرسی
پاسخ : سلام اوضاع خوبی داری فقط کافیه قبل از هر ازمون تست های دیگر موسسات هم بزنی و رو سرعت عمل و حل تست ترکیبی تمرکز کنی و چند روز مانده به هر ازمون فقط به همین ها اختصاص بدی تا اوضاعت اوکی بشه انشالله

در مورد وسواس در مطالعه و چندباره خوانی هم که سم هست و ذهنت به شدت تنبل میکنه این پادکست گوش کن

http://s6.picofile.com/file/8197637142/%D9%88%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%B3_%D8%AF%D8%B1_%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%87_%D9%88_%DA%A9%D9%86%D8%AF_%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1.mp3.html
1393/11/28
سلام آقای افشار خداقوت
مننون از مطالب فوق العادتون
من قلمچی میرم و ترازم خیلی پایین میاد تعداد غلطام تقریبا خیلی زیادن و این باعثش میشه من دیر شروع کردم به خوندن ولی ی چیزایی رو خوندم الان استرس گرفتم که میتونم تموم کنم یا نه واسه همین سردرگمم و نمیدونم چی رو بخونم مثلا ی کمی زیست میخونم میگم وااای شیمی موند بعد میگم وااای ادبیات همین هم باعث میشه تمرکز نداشته باشم.مشاور مدرسمون خیلی ناامیدم کرده نه تنها منو بلکه اکثر بچه های مدرسه رو.بهم میگه تو دیگه نمیتونی باید پشت کنکور بمونی....میشه راهنماییم کنین چطوری بخونم؟کلا انگیزمو از دست دادم و دیگه نمیدونم هدفم چیه و چی میخوام از زندگی!!!
1393/10/01
سلام من سوم دبیرستانم رشتمم تجربیه تقریبا اوضام فاجعس مثلا دبیرستان تیزهوشان درس میخونم ! اما به نظرم اصلا درحد تیزهوشان نیست (زاهدان هستم) کلا خیلی به هم ریختم میدونم که میخوام بخونم اما نمیدونم چی بخونم از کِی بخونم چجوری بخونم کتابو بخونم یا کتاب های تستی و کمک اموزشی ؟ نمیدونم واقعا! خیلی گیجم! میدونم که با این وضع به هیچ جا نمی رسم! تا الان اصلا تست نزدم ! تو ازمون گزینه 2 شرکت میکنم ترازم 5700 تا 6000 متغیره لطفا کمکم کنید شکلک
پاسخ : سلام
پیشنهاد می کنم یکی ، دو وقت مشاوره تلفنی بگیری تا بهت راهکار بدم و چک ات کنم
09358960503
پیام " وقت مشاوره جلسه ای " بفرست
naz
1393/09/27
سلام
یک مشاور کنکور خوب در مشهد معرفی می کنید؟
من الان دانشجوام ولی می خوام ترم بعد انصراف بدم(فکر کنم مهدکودک از دانشگاه ما سطح علمیش بالاتر باشه)ولی به دلایلی نمی تونم دانشگاه رو شل بگیرم.. کنکور 90 ی بودم ولی خیلی یادم نرفته، می خوام یه جای خوب قبول شم هر چه قدرم لازم باشه حاضرم تلاش کنم..
پاسخ : سلام
نمی شناسم
از خودم تلفنی مشاوره بگیرین
از خودم مطمئن هستم
انصراف بده تا مرخصی بگیر از بهمن و برای خودت بخون درست و حسابی
1393/09/20
سلام استادخوبین؟من سال سوم تجربی هستم!استرسم بیییییییییششش از اندازه است واسه معدلم.هم ترم اول هم ترم اخر...!من نه پایه ام قوی هستونه امسال دبیرای خوبی دارم.
کمک کنین ...
من نمی دونم چیکارکنم!!!احساس میکنم هیچچچچچی بلدنیستم!خودتونم میدونین که تا یکی دو هقته امتحانات شروع میشه!!!
میخواهم فبل از شروع امتحانات مدرسه ام روعوض کنم...!
ولی........
واقعا نمی دونم چیکار کنم!یعنی ذهنم انقدر درگیره این مساله شده که حتی نمیتونم درس بخونم!!!!!!
هرچی انگیزه داشتم رو از دست دادم...!
هدفم رو دیگه یادم رفته!
استادخواهششششششششششششششش میکنم کمکم کنین!
در ضمن من سال اول دوم هم اصلا خوب نخوندم و پایه ام افتضااااااح ضعیفه!
الان سوالم اینه که چجوری پایه ام رو جبران کنم؟
و امسال رو چیکار کنم؟؟؟؟؟چون درس های امسال رو هم بلندیستم
پاسخ : سلام
آرامش ات حفظ کن
در پروسه 3 هفته ای امتحاناتت سعی کن دروس سال چهارم با تست جمع کنی
یعنی در فرجه هر امتحان فقط یک درس کار بشه اما با تست جمع بشن
1393/09/10
آقای افشارمن امروزآزمون کانون ثبت نام کردم ومیخوام واسه کنکورازالان شروع کنم اولین آزمونم21آذرهست ولی شماگفتیدکه تا26دی آزمونای25مهربه بعدروازخودم بگیرم میشه یکم بازترش کنید؟چجوری ؟آخه انگیزم پایین نمیاداولین آزمون ترازم کم شه؟روشش روتوضیح بدیدلطفا.
پاسخ : برنامه کانون الان بحث اش فقط دوره مرور پیش ها و ی قدری پیش روی از پایه هست
پس مسلما شما نمی رسی تا 21 آذر همه رو بخونی
بهتره خودت از سطح صفر و مطابق برنامه های ابتدای سال قلمچی کار کنی جلو بیای و خودت برای پروسه دوره مرور 27 دی و 10 آبان بتونی تمام و کمال برسونی به برنامه .
البته عمومی ها چون خیلی کمتر بهم مرتبط و وابسته هستند رو می تونی مطابق برنامه آزمون ببری جلو و یا حتی مثلا" درسی مثل گسته و نوسان فیزیک و در مجموع جاهایی که ما نیاز به داشتن حاشیه امنیت علمی از قبل نداریم
بازهم اگر مشکل داشتی پیامک " وقت مشاوره " بفرست تا ببینم می تونم ی نوبت حضوری/تلفنی بهتون بدم
09358960503
1393/09/07
واسه انگیزه چیکار کنم؟...
استاد من زیادی رو دوستام حساس ام ولی حسود نیستم
اما برنامه اونا منم بهم میریزه؟شکلک
پاسخ : سلام
همه خوب باشن تو هم ترغیب میشی خوب کار کنی
پس اگر کسی از خودت بهتر هست یعنی اون مدل چند هفته یا در نهایت چند ماه دیگه شماست
1393/09/07

ostad vase azmun sanjesh ham tozih midid lotfan?mrc
پاسخ : خودت باید ازم وقت بگیری چون کارگاهی با این موضوع ندارم
09358960503

" وقت تلفنی " اسمس کن
1393/09/06
سلااام استاد خداقوت
استاد من توی آزمونای گزینه دو شرکت میکنم و باتوجه به اینکه بودجه بندی خیلی زیاده و منم دانش اموز و روزای آفمم بیشتر به کلاس کنکور رفتن میگذره واقعا نمیرسم بودجه بندی کامل بیشتر اوقات نصفه دروس ّپایه ام میمونه ینی به نظرشما شروع کنم پایه رو از25 مهر بخونم؟؟؟من سردرگم شدم اگه از اول مهر و خوندم پس بعدیا چی؟؟؟
واقعا ببخشید از این سواله تکراری ولی اگه لطف کنینو منو مطمعن کنین خیلی ممنونتون میشم
پاسخ : سلام
س مسلما شما نمی رسی تا 28 آذر همه رو بخونی برای گزینه 2
بهتره خودت از سطح صفر و مطابق برنامه های ابتدای سال قلمچی کار کنی جلو بیای و خودت برای پروسه دوره مرور 27 دی و 10 آبان بتونی تمام و کمال برسونی به برنامه .
البته عمومی ها چون خیلی کمتر بهم مرتبط و وابسته هستند رو می تونی مطابق برنامه آزمون ببری جلو و یا حتی مثلا" درسی مثل گسته و نوسان فیزیک و در مجموع جاهایی که ما نیاز به داشتن حاشیه امنیت علمی از قبل نداریم
بازهم اگر مشکل داشتی پیامک " وقت مشاوره " بفرست تا ببینم می تونم ی نوبت حضوری/تلفنی بهتون بدم
09358960503

درباره ما
Profile Pic
ثبت نام کنکور 1402 آغاز شد مشاوره خصوصی علیرضا افشار ۰۹۳۵۸۹۶۰۵۰۳ اولین سایت مشاوره ای حرفه ای در جهت گسترش عدالت آموزشی با ارائه جلسات آموزشی_مشاوره ای محتوا محور -کاملا رایگان و بدون تبلیغات؛ برای استفاده از همایش های انرژیک و مقالات آموزشی سایت از آرشیو 11 ساله کارگاه های استاد افشار دیدن فرمایید. _ مشاوره و برنامه ریزی تلفنی (تک جلسه،ماهیانه) ویژه ی کنکوریهای 140۳ و 1402 _ مشاوره تک جلسه حضوری (تهران و کرج) _ دعوت در همایش ها ، برنامه های آموزشگاه ها ، مدارس و ... جهت همانگی وقت تماس تلفنی و ثبت نام مشاوره ماهانه و همکاری در اجرای برنامه های آموزشی مدارس برترین مشاور پروازی کنکور ایران با بیشترین تعداد همایش ها و سمینارهای آموزشی در ۲۹ استان کشور منشی : واتساپ/ایتا 09358960503 www.alirezaafshar.org
اطلاعات کاربری
آرشیو
  • فروردين 1402
  • اسفند 1401
  • بهمن 1401
  • دی 1401
  • آذر 1401
  • آبان 1401
  • شهريور 1401
  • مرداد 1401
  • تير 1401
  • خرداد 1401
  • ارديبهشت 1401
  • فروردين 1401
  • اسفند 1400
  • بهمن 1400
  • دی 1400
  • آذر 1400
  • آبان 1400
  • مهر 1400
  • شهريور 1400
  • مرداد 1400
  • تير 1400
  • خرداد 1400
  • ارديبهشت 1400
  • فروردين 1400
  • اسفند 1399
  • بهمن 1399
  • دی 1399
  • آبان 1399
  • مهر 1399
  • شهريور 1399
  • مرداد 1399
  • تير 1399
  • خرداد 1399
  • ارديبهشت 1399
  • فروردين 1399
  • بهمن 1398
  • دی 1398
  • آذر 1398
  • مهر 1398
  • شهريور 1398
  • مرداد 1398
  • خرداد 1398
  • ارديبهشت 1398
  • فروردين 1398
  • اسفند 1397
  • ارديبهشت 1397
  • فروردين 1397
  • اسفند 1396
  • دی 1396
  • آذر 1396
  • مهر 1396
  • شهريور 1396
  • مرداد 1396
  • تير 1396
  • ارديبهشت 1396
  • اسفند 1395
  • آذر 1395
  • آبان 1395
  • مهر 1395
  • شهريور 1395
  • مرداد 1395
  • تير 1395
  • خرداد 1395
  • ارديبهشت 1395
  • فروردين 1395
  • اسفند 1394
  • بهمن 1394
  • دی 1394
  • آذر 1394
  • آبان 1394
  • مهر 1394
  • شهريور 1394
  • مرداد 1394
  • تير 1394
  • خرداد 1394
  • ارديبهشت 1394
  • فروردين 1394
  • اسفند 1393
  • بهمن 1393
  • دی 1393
  • آذر 1393
  • آبان 1393
  • مهر 1393
  • شهريور 1393
  • مرداد 1393
  • تير 1393
  • خرداد 1393
  • ارديبهشت 1393
  • فروردين 1393
  • اسفند 1392
  • بهمن 1392
  • دی 1392
  • آذر 1392
  • آبان 1392
  • مهر 1392
  • شهريور 1392
  • مرداد 1392
  • تير 1392
  • خرداد 1392
  • ارديبهشت 1392
  • فروردين 1392
  • اسفند 1391
  • بهمن 1391
  • دی 1391
  • آبان 1391
  • مهر 1391
  • شهريور 1391
  • مرداد 1391
  • تير 1391
  • خرداد 1391
  • ارديبهشت 1391
  • فروردين 1391
  • اسفند 1390
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 981
  • کل نظرات : 27216
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 11814
  • آی پی امروز : 442
  • آی پی دیروز : 890
  • بازدید امروز : 1,103
  • باردید دیروز : 3,493
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 65
  • بازدید هفته : 7,885
  • بازدید ماه : 36,997
  • بازدید سال : 438,021
  • بازدید کلی : 14,072,105
  • حمایت از همایش ها

    برای تبادل لینک از

    انتهای صفحه و تبادل لینک

    هوشمند استفاده کنید و برای

    حمایت از مرکز مشاوره تحصیلی

    و استفاده هرچه بیشتر داوطلبان

    کنکور از کلاس های رایگان مشاور

    کنکور استاد علیرضا افشار،

    بنر ما را در سایت خود قرار دهید

    بنر 1 

    بنر 2 

    بنر 3


    بنرسایت مشاور کنکور 


    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد