برنامه ریزی تلفنی کنکور۱۴۰1 .مشاوره تلفنی کنکور علیرضا افشار ـ مشاور تحصیلی استاد افشار.مشاور کنکور ۱۴۰۰


نحوه مقابله با استرس ماه ها، هفته ها و روزهای پایانی کنکور

استرس ماه های پایانی هیچ ربطی به سطح درسی داوطلب ندارد اتفاقا برعکس ممکن است تلاش بیشتر در ماه های گذشته باعث استرس بیشتر شود پس رتبه های برتر در ماه های پایانی کنکور نیز ممکن است دچار استرس شوند.

هر ساله با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری ، داوطلبان زیادی علی رغم تلاش های بسیار و حتی پیشینه خوبی که از خود سراغ دارند دچار استرس می شوند و حس فراموشی مطالب به آن ها دست می دهد.

راهکار های رهایی از استرس ماه های پایانی

1) هر شروعی پایانی دارد. همان طور که یک روز زمان شروع مطالعه برای کنکور بود یک روز هم باید آن را تمام کنیم و سر جلسه کنکور حاضر شویم.

2) هر ساله کنکور شباهت بسیاری با کنکورهای سال های قبل و آزمون های آزمایشی دارد.

3) در زمان استرس به موفقیت های سابق ( تراز، درصد و ساعت مطالعه بالا ) خود، برای گرفتن حسو حال خوب نگاه کن نوسان تراز ، درصد و شرایط در ماه های آخر کنکور امری طبیعی است.

4) به مدت چند روز از رکوردهای قبلی خودت بیشتر درس بخوان تا افکار منفی مجال و فرصت ورود به ذهنت را نداشته باشند.

5) با حامی خودت (خانواده – مشاور – معلم – دوست خوب ) برای گرفتن حس و حال خوب صحبت کن یا از مطالب انگیزشی کنکور استفاده کن.

6) همواره در نظر داشته باش که با دادن کنکور قرار است پاداش لیاقت، انضباط شخصی، اراده و عزت نفس خودت را بگیری و در آینده از این تلاشت برای ادامه مسیر زندگی ات انگیزه بگیری.

ویدیوی توضیحات تکمیلی استاد افشار برای رهایی از استرس ماه پایانی را از اینجا ببینید 


مطالب مرتبط با نحوه مقابله با استرس ماه ها، هفته ها و روزهای پایانی کنکور:
ارسال دیدگاه جدید
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]